אנשים רגישים מאד

פינת הספר החכם 3

אדם רגיש מאד – לצמוח כשהעולם מציף אותך

ד"ר איילין ארון

 

התקופה שאנחנו חיים בה, מאתגרת יותר מתמיד ומציפה על פני השטח המון מידע חדש שנוי במחלוקת ולא תמיד בהיר. ואיתו עולים גם פחדים, אמונות, תובנות, מיתוסים שאבד עליהם הכלח וצריכים להשתחרר כמו גם רעיונות חדשים ופריצות דרך בעולמות ובתחומים השונים.

בנוסף, בשנים האלה ישנה התפתחות מואצת של אנשים וחשיפה שלהם לעולם הרוח. הרבה אנשים מתעוררים ומגלים שהם לא אותו דבר כמו כולם! שמשהו אצלם שונה. שהם לא מסוגלים לצעוד סתם כך בתלם ולהתנהג לפי ה"כללים" המקובלים. ברגע שהם מנסים להתאים את עצמם לכלל, להקשיב לחדשות יום יום, ללכת לעבודה ולדפוק כרטיס מ 09:00-17:00, לנהל משפחה, זוגיות ומערכות יחסים בכלל כמו ש"נהוג" מסביב…הם הולכים לאיבוד. הם מוצפים רגשית וכל מה שהם רוצים, כשהם חווים הצפה, זה להיכנס פנימה ולהשתבלל בתוך עצמם על מנת להתאזן ולחזור להיות במרכז של עצמם ולחיות את החיים שנועדו לחיות.

המאפיינים העיקריים של אדם רגיש מאוד, על פי הספר, הם:

עומק של עיבוד, עוררות יתר (בהשוואה לאחרים), תגובתיות רגשית ואמפתיה גבוהה ורגישות לגירויים עדינים.
האנשים האלה זקוקים להמון זמן משלהם לשם מנוחה, יצירת איזון, הטענות ויש להם את הדרך שלהם "לחתור" בנהר החיים.
הם חווים אתגר בדינמיקה האנרגטית וביצירת איזון בין לצאת החוצה לעולם ולבין להיכנס פנימה.

על הנושא הזה פותחו תיאוריות לא מעטות ונכתבו כמה ספרים. אחד מהם הוא זה שאני בוחרת להמליץ עליו היום – הספר ששוכב בספריה שלי כבר מ 2011 אז יצא לאור, ובימים מאתגרים אלה אני חוזרת איליו ונרגעת כי אני נזכרת שאני לא לבד! 🙂 . שמו: "אדם רגיש מאד – לצמוח כשהעולם מציף אותך" של ד"ר איילין ארון – פסיכולוגית קלינית העוסקת במחקר ובטיפול באנשים רגישים מאד כ – 30 שנה.

 

 

יצוין כי אדם רגיש מאוד (באנגלית: Highly Sensitive Person או HSP) הוא מונח מתחום הפסיכולוגיה אשר הפך פופולרי בעקבות יציאתו לאור של ספר זה.
הספר מומלץ בראש ובראשונה לאנשים רגישים מאד שחשים שהם "עוף מוזר" בעולם הזה ומחפשים הדרכה כיצד להלך בו ולהיות ממומשים ומאושרים וגם למי שפחות רגיש וחי ליד או עם אדם רגיש מאד.

למיטב הבנתי, החלק של האנשים הללו באוכלוסייה רק ילך ויגדל ככל שההתפתחות בעולם תהיה מואצת יותר והיא כבר כזו! (ואני מתחילה לפגוש אותם יותר ויותר בקליניקה שלי) כך שאני ממליצה לכל אחד ואחת להיחשף לתכנים של הספר הזה.

שלכם באהבה רבה,
מיכל

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.