פרק 5 – החיות מדברות קואצ'ינגית

חברים וחברות יקרים,

בפרק זה אנו ממשיכים ללמוד על "מפת חיות הטוטם" בה התחלנו לדון בפרק הקודם – פרק  4 .

בחלקו הראשון של פרק 4 הסברתי בקצרה מהו "טוטם" ומהי "מפת החיות". אמרתי שמדובר במפה "חד פעמית" בת 9 חיות אשר מלווה ומדריכה אותנו במשך כל חיינו, מהרגע שנולדנו, והתחלתי לספר על המבנה שלה.

בפרק זה, להלן, נעמיק בהכרות עם המפה, נסקור את תרומותיה היישומיות לחיינו, נבין כיצד עובדים איתה, נפרט את מרכיביה ואת אופן ניתוחה. במסגרת זו אספר גם על הניסיון האישי שלי עם המפה.

מוזמנים לקרוא ולהקשיב ברקע למוסיקה האינדיאנית היפה.

 

 

אני יכולה לנחש שבטח שאלתם את עצמכם, לא פעם, במהלך קריאת הפוסטים על החיות, שאלות שונות כמו למשל – האם כל מה שאני מספרת לכם כאן, על הקלפים ועל האינדיאנים, הוא "אמיתי"? האם אנו  צריכים להיות אנשים רוחניים כדי להתחבר לעולמן של החיות? האם אנו חייבים להאמין בפילוסופיה האינדיאנית כדי לפתוח מפת טוטם?

אלו הן בהחלט שאלות לגיטימיות שכדאי! וראוי! לשאול כשקוראים לראשונה חומרים מהסוג הזה. גם אני הייתי שואלת את אותן השאלות בדיוק ובזמנו זה בדיוק מה שעשיתי. לא השארתי אבן אחת על מקומה. שאלתי את ה-כ-ל!

אז כדי להבהיר את התשובות לשאלות הללו בואו נדבר עליהן קצת ונבחן את הסוגיה הזו.

 

 

האם אתם חייבים להאמין בדרך האינדיאנית כדי לפתוח "מפת טוטם"?

התשובה היא לא!

אינכם נדרשים להאמין שתשע רוחות של חיות צועדות לצדכם, לוחשות באוזנכם, שומרות עליכם ומדריכות אתכם בכל רגע נתון.
אינכם חייבים גם להאמין שקיימת תודעה גבוהה המכוונת את ידיכם לבחור מתוך חפיסת הקלפים, הפרוסה לפניכם, את החיות "שלכם" כלומר את אלה אשר מהן תוכלו ללמוד על עצמכם באופן הטוב והמדויק ביותר.

 

 

אז אם לא צריך להאמין…מה כן אתם נדרשים לעשות?

בשלב הנוכחי הנכם מתבקשים רק להקשיב! להתבונן! ולהיחשף למפה שלכם. לערוך איתה הכרות. לחקור את היבטיה. לחוות אותה בהקשר לחייכם. ורק בהמשך לבחון, מתוך התנסות אישית, האם היא מתאימה לכם ככלי מדויק לצמיחה ולהתפתחות אישית?

כך בדיוק גם אני עשיתי לפני שהתמסרתי!!! בחנתי את המפה שלי בהדרגה, לאורך זמן, מהמון זוויות, עומקים ורבדים. עם כל אינטראקציה והעמקה נוספת גיליתי, יותר ויותר, שהכלי הזה נכון ומתאים עבורי! שההכוונה וההדרכה שאני מקבלת ממנו ודרכו הינה מדויקת!, עובדת היטב עבורי, ומקדמת אותי באופן ממוקד למקומות אליהם אני רוצה להגיע בחיי.

ממיטב ניסיוני לאורך השנים, בעבודה עם מפת חיות הטוטם, עם מגוון רחב של אנשים ונועצים, למדתי שניתן לעבוד איתה, ולהתחבר אל תכניה, גם מבלי להיות מוגדרים כ"רוחניים" ו/או להאמין בה או בפילוסופיה שהיא מייצגת.
גדולתו של הכלי הזה בעיני מתבטאת בכך שגם מבלי להאמין בו הוא מהווה דרך עבודה זמינה, מחודדת, מדויקת, וישימה, בחיי היום יום, לכל מי שבוחר בו ככלי להתפתחות ולהתחברות לייעודו האישי ולמימוש חזון חייו.

 

***************************************

 

ועכשיו… אני רוצה לספר לכם על התרומות היישומיות של העבודה עם "מפת חיות הטוטם" ולענות על  השאלות שבטח גם אותה שאלתם את עצמכם לא פעם במהלך הקריאה – מה יצא לנו מעבודה עם המפה הזו? ואיזה ערכים מוספים נקבל ממנה?

 

 מהן התרומות היישומיות של מפת חיות הטוטם לחיינו?

האינדיאנים מאמינים שחשוב שכל אחד מאתנו ידע את מקומו ותפקידו בעולם, יכיר באיכויות ובכישרונות איתם בא לכאן ויבין את הדרך להתחבר אל עצמו ולחיות את חייו בסיפוק, מימוש, איזון, בריאות והרמוניה.

מפת חיות הטוטם באה לתת מענה מיטבי לנושא זה! זאת משום שהיא מהווה תמונת מראה מדויקת, למי שאנחנו ,ומשקפת את הפוטנציאל הגבוה שלנו. ככזו היא מזמינה כל אדם, הבוחר בכך, לנסוק מעל המישורים היומיומיים של חייו, להתבונן בהם מזוויות ראייה שונות, בהתייחס לצירים שונים של זמן ומהות, דרך עדשה נקייה וברמת רזולוציה גבוהה ביותר.

במילים אחרות, המפה "קוראת" לכל אחד להתחבר אל עצמו, ללמוד את פנימיותו לעומק, להיות באיזון ולהדהד עם מתנותיו ואף מספקת את הכלים לכך! ואם אנסח את הדברים, ברמה פראקטית, אומר שהמפה הינה כלי פונקציונאלי מעולה אשר משמש אותנו על מנת להשיג מספר תוצאות או תפוקות מרכזיות. להלן אפרט.

 

תפוקות מפת חיות הטוטם… או מה המפה "יודעת" לספק?

 1. המפה ככלי אבחוני

המפה הינה, בראש ובראשונה, כלי אבחוני מעולה!

היא מייצגת את "המצב המצוי" שלנו כלומר, מהווה "צילום רנטגן פנימי", מדויק ועמוק, המשקף ומגדיר את מאפייני המבנה הפנימי שלנו (צרכים, אמונות, רגשות ערכים, ועקרונות פעולה) וממחיש כיצד הם באים לידי ביטוי בהתנהגות ובהתנהלות שלנו, בחיי היום יום, בתחומים השונים.

במסגרת האבחון, מצביעה המפה, בין השאר, גם על "סל המשאבים" שלנו (הכולל כישורים, יכולות, עוצמות והתנהגויות מקדמות הצלחה שלנו) אשר יכול למנף אותנו בדרכנו למימוש עצמי ועל החסמים שלנו (התנהגויות מעכבות הצלחה) העומדים בדרכנו לשם.

 2. המפה ככלי להבהרת השיעורים שבדרך ולחידוד החזון האישי

בנוסף לאמור לעיל, מצביעה מפת חיות הטוטם גם על האתגרים המרכזיים איתם עלינו להתמודד במסע חיינו ומספקת לנו נתונים רלבנטים בנוגע לפוטנציאל הגבוה שלנו. במילים אחרות, היא נותנת לנו, למעשה, מידע על הייעוד שלנו,  ובדרך זו  מסייעת לנו, באופן אופרטיבי, לזהות ולהגדיר את "המצב הרצוי" לנו בחיינו. "מצב רצוי" לפי תורת האימון הינו החזון שלנו! שמוגדר בפועל כמצב קיומי של "שיא ההצלחה" אליו אנו שואפים להגיע בחיינו ושהינו הכי נכון עבורנו.

3.המפה ככלי אישי להדרכה, ניווט והכוונה בדרך החיים – GPS פנימי

מעבר לאבחון אישיותי, ולהבהרת השיעורים שבדרך והחזון האישי, משמשת מפת החיות ככלי לניווט בנתיבי החיים ממש כמו מכשיר ה – GPS בו אנו משתמשים כשאנו נוהגים במכונית ואשר מביא אותנו בבטחה לכל יעד שאיליו אנו רוצים להגיע ושאותו אנו מגדירים מראש. היא מדריכה אותנו ומספקת לנו הכוונה ונקודות ציון בדרכנו. כלומר, המפה מציעה לנו במסגרת ההכוונה הזו דרכי פעולה, ברורות ואופרטיביות, שהינן הכי אפקטיביות עבורנו (ויכולות להיות מוגדרות במונחי תוצאות), למיקסום סל המשאבים שלנו, להתמודדות עם הקשיים והחסמים, למציאת הייעוד והחזון ולבניית תכנית למימושם.

המטרה המרכזית, העומדת מאחורי הדברים כאן, הינה  לגשר על הפער בין ה"מצב המצוי" "למצב הרצוי" בחיינו, בצורה ממוקדת  – תוך מינוף ומיצוי סל המשאבים והתמודדות אפקטיבית עם החסמים –  כדי לעזור לנו להשיג במציאות את התוצאות אשר נותנות מענה מיטבי לשאיפות ולצרכים שלנו ומקדמות אותנו בדרכנו להגשמת יעודנו ולמימוש חזון חיינו.

 

 

ואם אסכם בקצרה את נושא זה של "התרומות והתפוקות אותן מספקת לנו מפת חיות הטוטם" אומר שתשע החיות, במפה שלנו, פועלות יחד כ"צוות לעניין" המביא לנו ערך מוסף גדול בדרכנו למימוש ולמיצוי הפוטנציאל הגלום בנו וביטוי המתנות עימן כל אחד ואחת מאתנו בא/ה לעולם. הן מגדירות את ה"מצב המצוי" שלנו (במונחי מאפיינים, צרכים, סל משאבים וחסמים), מסמנות לנו כיוונים ונקודות ציון לצורך התחברות לייעוד ולחזון חיינו ("מצב שיא רצוי") ומציעות לנו דרכי פעולה אופרטיביות ואפקטיביות על מנת לגשר על הפערים ביניהם ולהביא את חזוננו לכלל מימוש.

ואם מישהו מכם, במקרה, לא שם לב עד לרגע הזה מה בעצם החיות במפה עושות לכולנו?

אז אני אגלה לו!  החיות במפה עושות לנו Coaching !!!

כן, כן גבירותיי ורבותי… Coaching לא פחות ולא יותר! במלוא מובן המילה! בצורה הכי מקצועית ויסודית! החיות מדברות בשפת עולם האימון ועובדות ממש "לפי הספר"! החיות מדברות קואצ'ינגית!

***************************************

מהו הנסיון האישי שלי עם מפת החיות?

ברגע שאני קלטתי את הגילוי המדהים הזה! שהחיות במפה מדברות קואצ'ינגית, והבנתי את משמעותו, ידעתי שזהו זה! שהגעתי!!! שסוף סוף מצאתי את המפתח אותו חיפשתי זמן רב. שנגעתי בנקודה. שפיצחתי את הנוסחא האישית למימוש הייעוד שלי – לחיבור ולשילוב בין העולמות הרוח והחומר מתוך מטרה להעצים אנשים ולסייע להם להתחבר לדרכם.



על בסיס הדרך המקצועית הארוכה שעשיתי עד אז בעולם האימון, הבנתי שמפת החיות יכולה להוות נדבך בעל ערך מוסף עצום לתהליך האימון התוצאתי והרציונאלי, איתו עבדתי, ולשמש ככלי עוקף חשיבה מעולה. אדגיש כי במסגרת עבודתי כמאמנת וכיועצת יצא לי לפגוש בכלים עוקפי חשיבה שונים והגעתי למסקנה שמפת החיות הינה בעלת ערך מוסף יישומי רב בהשוואה לכלים אלה.

אז זהו זה חברים!!!

אני מצאתי למעשה את מה שחיפשתי! את הגשר! לחיבור בין העולמות.

מה שנותר לי בהמשך היה לבנות נכון את השילוב הזה ולהוציאו לאור כלומר, למצוא דרך פרקטית לשלב בין עולם האימון הרציונלי לדרך האינדיאנית ולהעביר את הידע הזה הלאה…כדי לחבר עוד ועוד אנשים לנושא ולדרך שלהם. כדי להביא עוד ריפוי והעצמה לכל מי שמשתוקק לגדול, לצמוח ולהתחבר לדרך המלך שלו…לשביל הזהב של חייו…לנתיב האור של נשמתו.

כך נולד והתפתח המודל שיצרתי – המשלב בין  גישות רציונליות ותוצאתיות באימון ובין "מפת חיות הטוטם" וגישות שמקורן בדרך האינדיאנית. המודל מבוסס, בין השאר, על העובדה שמפת החיות הינה כלי אימוני מעולה, שלם, בעל ערך מוחלט, העומד בפני עצמו, ושניתן לחבר אותו, וכל אחד ממרכיביו, באופן מודולרי, לכל שלב  של תהליך האימון "התוצאתי- רציונלי" החל משלב האבחון, דרך שלב איתור והגדרת החזון, וכלה בשלב בניית תכניות עבודה אופרטיביות ונקיטת צעדים מעשיים למימוש החזון בחיים.

 

היום, לאחר ניסיון מצטבר בעבודה עם כלי זה, אני יכולה להעיד ולומר שהמודל המשולב שפיתחתי ובניתי הינו כלי אימוני – התפתחותי ייחודי ורב עוצמה! בעיני הוא ממש סוג של אלכימיה! שכן, ההלימה שגיליתי בין שני עולמות, בהקשר לתכני האימון, הינה מדויקת מאד ומעוררת השתאות. והרבה יותר מכך! המודל השלם שמצאתי עולה באלפי מונים על סכום חלקיו. הוא נותן לכל אדם תמונה שלימה ומעמיקה על עצמו  ועושה עבודה נפלאה! עבודת קודש של ממש.

המודל המשולב מזמין כל אחד להתחבר לדרך המלך שלו, לשביל הזהב הייחודי רק לו ולהגשים באופן המיטבי את מי שהוא! הוא עוזר לנו לנהל את חיינו מבעד לפריזמה של הפוטנציאל הגבוה שלנו ומבטיח שנצעד באופן מושכל בנתיבי חיינו ושנגשים את יעודנו האישי הייחודי רק לנו.

מפת החיות, המשולבת במודל, מזמינה כל אחד אשר פתוח ומעוניין להתחבר לידע הגלום בה ולקשרו למציאות חייו. המפה מחברת אותנו למקומות מהם בוקעים חיים, לפעימות הלב של הבריאה ולוקחת אותנו לעומקים בהם נולד הזמן ומתהוות התשובות לשאלות שעדיין לא קיימות. היא מעודדת את האמונה בקסמים, במימוש חלומות, בזיהוי הזדמנויות ובכך שהכול אפשרי. והרי זו מהות החיים – לחלום, לזהות הזדמנויות ראויות ולהגשים את החלומות בדרכנו לחיים מספקים של  מיצוי הפוטנציאל האישי. זוהי  גם בדיוק גם מהות עבודתו של המאמן – לסייע לאנשים להעפיל ולהגיע למקומות האלה, לפסגות המימוש, לנקודות שיא ההצלחה בחייהם!

 

 ***************************************

ועכשיו בואו נראה:

  • איך פורשים את המפה?
  • איך מנתחים אותה?
  • מהי משמעות המיקומים 1-9?

 המפה – היבטים אופרטיביים ומשמעויות

א. שלבי פרישת המפה 

  1. בשלב הראשון, האדם, שעבורו מיועדת המפה, מערבב היטב את חפיסת הקלפים.
  2. בשלב השני, הוא פורש אותם הפוכים בצורת מניפה (התמונות כלפי מטה) ובוחר מתוכם, באופן אקראי, תשעה קלפים בזה אחר זה. הבחירה הינה אקראית שכן, היא מבוססת על ההנחה כי האינטואיציה שלנו מנחה אותנו לבחור בתשע החיות שהן המדריכות שלנו ואשר מייצגות אותנו באופן המדויק ביותר – כל אחת בנפרד וכולן במשולב.
  3. ישנה חשיבות לסדר השליפה מכיוון שיש משמעות למיקום הסידורי של כל קלף במפה. לכן אני ממליצה לכם לרשום על דף נייר, את סדר הוצאת הקלפים, ולמספר אותם מאחד עד תשע לפי סדר שליפתם המקורי. ליד כל מספר סידורי רשמו את שם החיה שקיבלתם ואת מספרה.
  4. כפי שציינתי קודם לכן התהליך הזה הוא חד פעמי! הוא מתבצע פעם בחיים ואין לחזור עליו שוב. החיות שנבחרו על ידכם בתהליך הזה הן, הן חיות הסגולה שלכם לתמיד!

 

 

 ב. משמעות המיקומים במפה

 

 

משמעות המיקומים 1-9 במפה הינה קבועה ותפורט מיד להלן.

מה שמשתנה, בכל פרישה, הן החיות הרלבנטיות לכל אדם. דבר זה תלוי בחיות אותן הוא שולף מהחפיסה. מספר האפשרויות הן כמספר הקלפים בחפיסה כלומר, 52.

 

המפה מכילה:

א. את שבעת הכיוונים של הווייתנו  – מזרח, דרום, מערב, צפון, למעלה, למטה ובתוך.

ב. ואת שני צדדינו – ימין ושמאל.

 

באופן יישומי ניתן לחלק את הקלפים לשלוש תת-קטגוריות מרכזיות המבהירות מאד את המידע:

קלפים במיקומים 1-4 משקפים את הקשר שלנו עם עצמינו על ציר הזמן.

קלפים במיקומים 5-7 מייצגים את מערכת היחסים שלנו עם כדור לכת ארץ (נקראים ה"קשר הגלובאלי").

קלפים במיקומים 8-9 מעידים על הקשר שלנו עם הסביבה.

 

 פירוט הקלפים לפי משמעות שליפתם ומיקומם במפה

 

קלף 1 – חיה המייצגת את הילדות ואת ההתחלות החדשות שלנו בחיים

החיה הראשונה, בסדר השליפה, באה ללמד אותנו "כיצד אנו זורחים?" כלומר, איך אנחנו מתחילים כל תהליך חדש בחיים? פרויקט, עבודה חדשה, מערכת יחסים… כל דבר. חיה זו מכוונת ומדריכה אותנו כיצד נכון לנו לפעול על מנת להניע תהליכים, באופן המיטבי עבורנו, ומצביעה על קשיים שיכולים לעמוד בדרכנו בהתחלות של תהליכים.

 

קלף 2 – חיה המייצגת את העולם הרגשי הפנימי שלנו

החיה השנייה מלמדת אותנו על עולמינו הפנימי ומצביעה על האופן בו אנו חווים דברים ברמה הרגשית ועל התנהגותנו כתוצאה מכך. היא מייצגת את "המקום הפנימי הבטוח" שלנו כלומר, את המקום עליו אנו נשענים וממנו אנו שואבים כוחות כשאנו חווים מצוקה רגשית ונדחקים ל"פינה". ברמה הפראקטית מדובר ב"התנהגות אוטומאטית" (גירוי-תגובה), שמתרחשת כשאנו חווים רגשות כמו כעס, תסכול וכד', ושאיננו שולטים עליה בזמן אמת. הרעיון כאן הוא לפתח מודעות למקום הזה, להכיר אותו וללמוד להיעזר בו כמקור עוצמה עבורנו. חיה זו מייצגת גם את הילד הפנימי שחי ופועם בתוכנו.

 

קלף 3 – חיה המייצגת בגרות ותהליכים שהגיעו לבשלות ולסיום

תפקידה של החיה השלישית במפה הוא להראות לנו את הדרך לקידום ולהגשמת יעדינו האישיים ולמימוש היעוד שלנו. היא משקפת לנו כיצד אנו מתנהלים בתוך תהליכים שכבר הבשילו או בכאלה אשר עומדים בפני סיום. במילים אחרות היא מלמדת אותנו ומבהירה לנו את השאלה: "איך אנו מסיימים תהליכים ואיך אנחנו קוטפים את הפירות?" ומובילה אותנו פנימה לאמת הפנימית שלנו ולתשובות המצויות בתוכנו. במקום הזה אנו יכולים להתוודע לדרך הנכונה והמומלצת עבורנו לקידום תהליכים במטרה להגשים באופן המיטבי את יעדינו האישיים וגם לאופן הנכון בו עלינו לעשות את הצעדים האחרונים לקראת השלמת משימות ומטרות. החיה הממוקמת במיקום 3 מצביעה גם על החסמים ועל הבעיות שעלולות לצוץ ברגעים הללו ועל הדרך להתמודד עימם על מנת שנוכל להצליח.

 

 

קלף 4 – חיה המייצגת את ה"שיעור"/האתגר שלנו בחיים

החיה הרביעית מצביעה על ה"שיעור" או האתגר בו בחרנו להתנסות בחיים האלה. במילים אחרות, היא עונה על השאלה: מה באנו ללמוד כאן? בעולם הזה על פני כדור הארץ. בדרך מדובר במקום שהכי קשה לנו להתמודד איתו ולכן מדובר כאן בשיעור, אתגר וחוכמה אותה באנו ללמוד כאן.

 

קלף 5 – חיה המייצגת את האני הפנימי שמוקרן החוצה

החיה החמישית מייצגת את ה"אני הפנימי" שלנו אותו אנו מציגים ומקרינים החוצה…זה שנוח לנו שכולם ידעו עלינו ושדרכו כולם מזהים ומכירים אותנו. חיה זו מכונה גם "חיית הכוח שלנו" וככל שנשתמש יותר בסגולותיה כך נרחיב את טווח יכולותינו ונעצים את כל המהות שלנו. חיה זו מעצימה ומרחיבה גם את המהות של כל שמונה החיות האחרות שבמפה.

 

קלף 6 – חיה המייצגת הזנה, עבודה, פרנסה, בריאות פיזית

החיה השישית מחברת אותנו ל"אמא אדמה" (לקרקע) ומלמדת אותנו על מקורות ההזנה שלנו בעולם הפיזי- חומרי קרי: עבודה- מקור פרנסה, בריאות פיזית, בית, אוכל ומין. חיה זו מלמדת מהי ההתנהלות היומיומית הנכונה לנו בעולמות הקריירה והבריאות. היא מכוונת אותנו ועונה על שאלות כמו: כיצד מתאים לנו לפעול בתחומים אלה?, מה מניע אותנו? ומה עומד בדרכנו? בעזרת קלף במיקום זה ניתן לכוון אנשים לסוג העיסוק המתאים ביותר עבורם כדי שיוכלו להשביח את פרנסתם, התפתחותם ואת בריאותם הפיזית. הקלף מלמד גם על מערכת היחסים שלנו עם אימנו – איך חווינו אותה? ומה קיבלנו ממנה? (כולל תכונות, איכויות ומאפיינים אישיים).

 

 

קלף 7 – חיה המייצגת את הגנה שלנו בעולם הרוח

החיה השביעית קשורה ל"אבא שמיים" ומכוונת אותנו כיצד עלינו לנהוג על מנת שנהיה מוגנים בעולם הרוח והרגש. היא מלמדת אותנו על המהות הפנימית שנמצאת בתוכנו כלומר, מי אנחנו יותר מכל? לרוב, זו החיה הדומיננטית ביותר שכן, המאפיינים שהיא מייצגת מקרינים ומשליכים על כל הרמות והתהליכים בחיינו. כל חיינו  סובבים סביב הציר הזה. קלף זה מלמד על מערכת היחסים שלנו עם אבינו – איך חווינו אותו? ומה קיבלנו ממנו? (כולל תכונות, איכויות ומאפיינים אישיים).

 

קלף 8 – חיה המייצגת את הקבלה שלנו מהסביבה

החיה השמינית מלמדת מה אנו "מושכים" מהסביבה? כלומר, מה מעניין ומרתק אותנו? לאיזה סוג של אנשים, נושאים ומערכות יחסים אנו נמשכים? היא מדברת על התהליכים הפנימיים שבבסיס המעשים שלנו כלומר על המחשבות והמניעים.

 

קלף 9 – חיה המייצגת את הנתינה שלנו לסביבה

החיה התשיעית עונה על השאלה: מה יש לנו לתת לסביבה? מדובר באיכויות  שהסביבה מזהה בנו ולכן מצפה ומבקשת מאתנו להקרין כלפיה ולתת לה (למשל יכולות מסוימות). חיה זו מדברת על עשייה במונחי תוצאות ומלמדת כיצד נכון לנו לממש את התכניות שלנו בפועל.

 

***************************************

עד כאן המשמעות של מיקומי תשעת הקלפים בקצרה! ניתן כמובן להעמיק ולפרט עוד על נושא זה. יודגש כי ישנן גרסאות שונות באשר למיקומי הקלפים שבמפה ולמשמעויותיהם. אני מביאה כאן את החומרים כפי שאני למדתי ובאופן שעובד עבורי.

***************************************

 

ג. כיצד מנתחים את המפה?

ניתוח המפה מתבצע בשני רבדים. ראשית, אנו בוחנים כל קלף בהקשר למקום בו הוא עלה בפריסה (1-9) שכן, כל חיה מלמדת גם שיעור הקשור למיקום המסוים שלה במפה מעבר למהות אותה היא מייצגת. ברובד השני, אנו מנתחים את כל הקלפים כמכלול אחד ב"ראיה כוללת", הלוקחת בחשבון את השילוב בין תשע החיות שבמפה ואת השפעותיהן ההדדיות. ניתוח כזה נותן לנו תמונה רחבה ועמוקה ומאפשר לנו לזהות מאפיינים, היבטים ודפוסי התנהגות דומיננטיים החוזרים על עצמם כמו למשל: עוצמות, חולשות, חסמים, הרמוניה ו/או ניגודים בין המאפיינים השונים באישיות, קשיים ורמזים בנוגע  ל"שיעורים" שעלינו לעבור בחיים.

 

***************************************

סיכום

 

אם נסכם נושא זה, נאמר שכל מפה (ובאנלוגיה כל אדם!) היא עולם מרתק, בפני עצמו, אשר כדי להבין וללמוד ממנו באופן בונה יש לחזור ולהתעמק בו, לאורך השנים, ולאור המצבים אליהם אנו נקלעים בדרך. היא נותנת תמונה היכולה לסייע בתהליכי מודעות, בהבנת מצבים ובתהליכי קבלת החלטות ומביאה בפנינו את האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר עליהם יש לתת את הדעת ואשר דומיננטיים בכל שלבי חיינו ומהותיים להתפתחותנו. מרכיבים אלו שונים מאדם לאדם וכך גם ההדגשים שבמפות. המפה ממקדת אותנו ומדריכה לחפש את התשובות קודם כל בגרעין, במרכיבים הבסיסיים. שם, למעשה, מצוי המפתח כמעט לכל מה שקשור בנו. תהליך פתיחת מפת הטוטם מאפשר לכם לפגוש ולהכיר את תשע החיות המלוות שלכם ופוסט זה מהווה הזמנה לכך!

 

***************************************

עד כאן חברים יקרים ארבעת הפרקים בסדרת ה"עולם המופלא" המוקדשים לבסיסי הידע. בהמשך אכתוב בודאי תכנים נוספים הקשורים לקלפים ולהקשרים המגוונים שלהם לעולמות השונים.

חשוב שתזכרו שתהליכי הלמידה, ההתפתחות והשינוי הינם אינסופיים! וכולנו באנו לכאן כדי לממש את מי שנועדנו להיות! כולנו השתקפות, האחד של השני, וכל מערכות היחסים בתוכן אנו פועלים הינן אמצעים להתפתחות מואצת לעבר מימוש מלוא הפוטנציאל שלנו. לכן, עלינו לפעול תמיד מתוך אחדות, מודעות ומתן כבוד לעצמנו ולכל אדם בדרכו הוא.

אני מאחלת לכם דרך מהנה ומספקת של ביטוי, מימוש והגשמת יצירתכם ושל צעידה נחושה בנתיב הייחודי שנועד רק עבורכם… בשביל הזהב המוביל אתכם למימוש החזון הגבוה של חייכם…זה שנוגע בכוכבים…ומביא אהבה ואור לכם ולעולם!

שלכם באהבה רבה,

מיכל

***************************************

רשימת מקורות

החומרים עליהם התבססתי בכתיבת פרקי הסדרה הינם אינטגרטיביים ולקוחים ממקורות שונים. רובם  מבוססים על ידע אישי שצברתי כמו גם על חומרים מ:

  • הקורס של יעל אריאל.
  • הספר המצורף לערכת הקלפים (של ג'יימי סאמס ודייוויד קרסון הוצאת ענבר אירוח כפרי).
  • הספר של טד אנדרוס שנקרא "שפת החיות" בהוצאת אור-עם.
  • האתר של מרכז "מעוף מקודש" http://www.maofm.com/.
  • האתר של מרכז "הרוח הגדולה" http://www.shamansvision.com

 

זהו הפרק החמישי והאחרון בפרקי המבוא. מוזמנים לקרוא את הפרקים הקודמים:

פרק 1   פרק 2   פרק 3  פרק 4

 

***************************************

 

* מכיוון שמקורו של בלוג זה הוא ב "דה מרקר קפה", שמרתי את המשובים לפוסטים שכתבתי שם כדי שתהיה לי ולחברים למזכרת  תוכלו לקרוא אותם  בלינק הזה ולהוסיף ממש כאן למטה! את המשובים שלכם.

 

©כל הזכויות שמורות לד"ר מיכל אדמתי©

תגובות

תגובות

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.