היום זה היום!

טוטם הצופית

היי אהובים ואהובות,
אני מתבוננת מהצד על כל מה שקורה פה….ומרגישה שהחיים רק "כאילו" חוזרים למסלולם. המון דברים עוד רוחשים מתחת לפני השטח ואף אחד לא יודע מה עוד יגיע – גל שני, חיסוני חובה, מיתון עמוק, אנטנות סלולאריות עם קרינה מסוכנת ..ועוד רבים כאלה. ואני חושבת לעצמי שאפשר לדאוג מהדברים האלה לנצח…זה כמו בור ללא תחתית…כמו ביצה עכורה שיכולה לשאוב אותנו עמוק, עמוק פנימה.
ושוב כמו בסיטואציות אחרות אני מבינה שכדי לצאת משם אני חייבת לזכור שלכל מטבע יש 2 צדדים! ומה שיקבע את המשך החיים שלי וההתקדמות בהם היא הבחירה שלי במה להתמקד! וברוך השם יש המון טוב בחיים שלי להתמקד בו כדי להמשיך לגדול ולהיות שמחה ומאושרת.
 

 
והאמת היא שמעבר לכך שזו בחירה! של כל אחד ואחת מאיתנו זו דרישה של הסביבה מאתנו. כולם סביבנו רוצים שנהיה מאושרים ומוגשמים. זה עושה טוב ומשמש השראה גם להם. השבוע הבת שלי אמרה לי : "אמא כשאת שמחה ומאושרת ומשמשת לנו השראה בהתפתחות שלך ובאמונה שלך בחיים הטובים כפי שהיית עבורנו תמיד, גם אנחנו הילדים שלך מאושרים, וזה משחרר אותנו מלדאוג לך ולחיות את החיים הטובים שלנו" אז מעבר להכול, אם הילדים שלי מבקשים…אין דבר שלא אעשה עבורם! פשוט אין….ואני מוקירה את העובדה שזכיתי לילדים כל כך חכמים שנותנים לי כאלה פידבקים מאירים ומעירים.
חוצמזה כבר כמה זמן אני פוגשת צופיות על העץ הפרחוני שלי שמול חלון המשרד בכל בוקר כשאני מרימה את התריס …הן מופיעות מולי יחד עם קרני השמש ומזכירות לי כמה מתיקות יש בעולם…
לאחרונה גם רוית גולן ,שהיא חברה שלי בפייסבוק, סיפרה שבכל בוקר היא פוגשת צופית שמגיעה בקפדנות לביקור באדנית הפרחים שלה ומשמחת אותה בזמן הקפה של הבוקר ובכלל.
 

צילום: רוית גולן

 
ואני…חשבתי שהגיע הזמן לבחור! להניח בצד את כל מה שעברנו ומה שקורה …ולהתמקד שוב במזג האוויר הנעים שבחוץ, בטבע ובחיות שבו המביאות לנו שמחה ומתיקות. לא יקרה כלום אם נניח קצת לכל ה"חדשות" ונתמקד כאן ועכשיו בטוב שלנו, בכל היש – בילדים, באהבה, בשמחה ובמתיקות החיים!
אז היום, יום של חג שבועות – אני בוחרת לספר לכם על החיה המיוחדת הזו – הצופית.
היום אני בוחרת להתמקד ביופי ובחופש ובניסים הקטנים והגדולים שהופכים לגלויים וקורים לי בכל בוקר וערב מחדש.
אני מכריזה בזאת, יחד עם הצופית, על יציאה מתקופת הקושי והמשבר של כולנו והכרה בכל הטוב שכן יש לנו בחיים! כאן ועכשיו.
אני מכריזה על שחרור מה שכבר לא כאן…ועל פתיחת ברזי השפע והאהבה לרווחה מחדש! ובכל הכוח. בכולנו יש טוב ואהבה שמבקשים לפרוץ מהלב המתפקע ולהתבטא…שמבקשים להאיר ולגעת. ועכשיו יש לכולם רשות להפיץ אותם ולהכניס אור, צבע ושמחה בכל!
 

 
אני מכריזה על חזרתן של אלפי הפריחות לחיי כולנו…
תקשיבו למילות השיר שתמיד מסמלות עבורי את הצופית ואת הטוב בחיים! ותודה לדני גרנות על הביצוע המרגש הזה.
 

***************************************

מיהי הצופית?

ציפור של אהבה. של צבעוניות ושמחה! שמכונה גם יונק דבש. שמה העברי ניתן לה משום שהיא יונקת את צוף הפרחים אך באנגלית היא נקראת HUMMINGBIRD על שם הזמזום שמשמיעות כנפיה.
היא קלילה, מהירה, מיטיבה לעוף, ונודדת בעקבות האקלים החם אלפי קילומטרים באופן רצוף. היא מניעה את כנפיה בצורת הספרה 8 – סמל האינסוף ( ∞ ) – דבר המאפשר לה לנוע בכל הכיוונים – למעלה, למטה, קדימה, אחורה, לצדדים, ואף לרחף באוויר ולהראות חסרת תנועה.
היא אוהבת לשחק במים ולהשתעשע בהנאה עם חברותיה ושומרת בקנאות על עצמאותה ועל החופש האישי שלה.
מזונה מורכב בעיקר מצוף (סוכרים) הפרחים ומחרקים קטנים.
 

 

***************************************

מהו מסר הצופית?

הצופית מביאה לנו את סגולת המתיקות! את התדר של שמחת החיים הטהורה והאושר.
היא מסמלת עליצות, פליאה, יופי בשלל צבעים מרהיבים, הרמוניה, מוסיקה שמימיית, אהבה וקסם.
היא מעופפת לה בין הפרחים, מעירה אותם בשירתה, טועמת מצופם ומקרינה את צבעיהם. והם…הפרחים…אוהבים אותה! כי הודות לה הם חיים ופורחים! (יניקת הצוף מפעילה את מנגנון הרבייה שלהם).
 

עבור הצופית החיים הם עולם של עונג צרוף. היא באה ללמד אותנו על שמחת החיים הטהורה ועל הפקת המיטב מכל אדם ומערכת יחסים. היא מדגימה לנו בהווייתה כיצד לדלות את נקטר החיים בעצמנו וכיצד למצוא שמחה ומתיקות בכל מצב!
לא תמצאו אותה במקומות בהם יש רוע וקשיות לב. היא מתעופפת במהירות ממקומות בהם אין הסכמה או הרמוניה.
היא עפה מהר ולמרחקים ארוכים, באופן רצוף, יש לה כוח סיבולת, והיא מלמדת אותנו שאנחנו יכולים להשיג את מה שנראה בלתי אפשרי. זריזותה מזכירה לנו ליהנות כל זמן שאנו יכולים ובמהירות האפשרית…כלומר, לקחת את הטוב ברגע הזה! כאן ועכשיו! ללא היסוס ופחד.
בעיני האינדיאנים הצופית מסמלת את האנרגיה האדירה ביותר בכל העולמות – האהבה! . לכן, נוצותיה נחשבות כבעלות איכויות של קסם הפותחות את הלב ומקרבות אהבה ושימשו מאז ומתמיד להכנת קמעות של אהבה.
הצופית נקראת גם אדונית האור. כשהיא מופיעה זה סימן שהחושך נעלם והאור חזר! ואתו חזרה גם קשת הצבעים המביאה יופי ונועם לחיים.
רוח הצופית שומרת על כולנו… מעניקה לנו את רוח החיים ההרמונית בכל פעם שיש חשיכה בחיינו. היא מביאה לנו תנועה של ריקוד אינסופי, את שלל צבעי הקשת בענן, ניגונים ושירה של התרגשות ושל חום הלב ומתוכו ודבקות חסרת פשרות בצוף והמתיקות של החיים.
רוח הצופית מלטפת, מרפאה ומחבקת ונוגעת בלב של הדברים ומאירה אותו.
 

 

***************************************

למה הצופית מגיעה דווקא עכשיו?

אם אתם פוגשים עכשיו צופית דעו לכם שהגיע הזמן לצחוק מצלצל ולהנאה צרופה. זה אומר לכם שהטבע החליט שהגיע הזמן לעזוב את הפחדים והלחץ ופשוט להירגע! וזה ממש לא משנה מה קורה עכשיו בחוץ.
צופית מגיעה עכשיו כדי להפיץ ברוחב לב ניצוצות מוארים לכולנו! לשלוח מיליארדי חיצים שטעונים בשמחה ובאהבה פוגעים בול בלבבות של כולנו מרחיבים ומציתים אותם באש הטוב.
זהו זמן של התפרצות חדשה של אנרגיה שתשטוף, את כל מי שיסכים לקבל אותה, בים של אהבה ותסחרר את חושיכם.
מטרת ביקורה של הצופית אצלנו היא אחת! יש לה משימה! – להביא לנו יופי ושמחת חיים. מהותה היא להבריח את החושך מאתנו והלאה …למלא את כולנו באור או להיכחד. הצופית לא מסוגלת לחיות בשבי או בכלוב אם כולאים אותה היא מתה מיד… ולכן אל לנו להזעיף פנים בנוכחותה או להיות עצובים ומדוכאים. היא מביאה סגולה מאד מעודנת שיכולה לרפא לבבות רבים במיוחד בזמנים הללו.
 

 

***************************************

מיהם אנשי הצופית?

אנשים שיש להם צופית במפת חיות הטוטם הם אנשים שאוהבים את החיים ויודעים להנות! מחוברים לשמחת החיים, לצבעים, לצלילים ושליחותם הינה הפצת השמחה והיופי. נוכחותם משמחת אחרים ומערכות היחסים שהם יוצרים עם אנשים מוציאות מהם את המיטב.
אנשי הצופית יודעים איפה ניתן למצוא יופי וטוב בכל מקום והם הרבה פעמים אמנים, מוזיקאים, ציירים, מרפאים, מעצבים, אדריכלים, או עוסקים בתעשיית היופי – כל אלו אשר מביאים לחיינו יופי, הרמוניה ושמחה. ואני מכירה אנשים כאלה וזה מדויק לגמרי! יש לי בת דודה כזו…תמיד שמחה, תמיד מביאה טוב לכל מקום ואמנית בנשמה. קוראים לה גליה אבל אני קוראת לה "צופיתי".

***************************************

 

אז מה עושים עכשיו?

אני שואלת את הצופית שבחלון…

"מה שאתם עושים עכשיו חברים"…עונה לי הצופית "זה שאתם מניחים בצד את כל החדשות המטרידות, המורידות והבלתי נגמרות ופשוט מחליטים לבחור כרגע ובכלל בצד השני של המטבע! כלומר, לנשום עמוק את האוויר הנעים שבחוץ ואת אנרגיית השמש המלטפת וללכת אחרי רוח הצופית! להתמלא בפרץ של שמחת חיים, להתרונן, להתמסר באופן טוטלי למערבולת היופי ולמציאת הצוף שבחיים…. להשיל מעליכם את כל מה שאינו מביא אושר ושמחה ואת כל מה שמעכב אתכם מלפרוש כנפי קשת וללמוד לעוף.
 

 
אתם גם מוזמנים להסכים להתבונן פנימה אל תוך לבכם, אחרי התקופה הלא פשוטה שעברתם וחלקכם עוד עוברים, לאחות את הקרעים שבו, לרפא את כאביו, להרגיע את פחדיו – ויחד עם אדונית האור כלומר איתי 😊 לנסוק אל תוך פרחי הבריאה ולשתות את צופם – נקטר העינוגים של החיים – האהבה!
והיום זה היום! להתחיל בכך…אין למה לחכות…הכל אצלכם בידיים!"
 

 
ותוך כדי שאני כותבת את סיכום הפוסט הזה, אמא שלי המדהימה שולחת לי בווטסאפ את הדבר הבא! כמה הכל הולם!
 

 
אז… עד כאן דבר הצופית חברים ודבריה של אמא שלי שהיא חכמה לא פחות :-).
וכמו תמיד… כל מי שמבקש להתחבר לכמיהות ליבו, להאיר את חייו בטוב בשמחה ובאהבה ובהגשמה חדשה …אני פה בשבילו!

דברו איתי

0505294800

וכנסו למצוא עוד פרטים עלי בדף הפייסבוק שלי

שלכם באהבה רבה
מיכל

***************************************

מקורות

1. ג'יימי סאמס, דייויד קרסון, 1999.קלפי סגולה. הוצאת ענבר.
2. טד אנדרוס, 1999, שפת החיות. הוצאת אור-עם.
3. דוב טרובניק, 2007 מאיה -סודות התרבות הנעלמת. הוצאת הרוח הגדולה.
 

לחצו כאן לפרטים על פגישת ייעוץ

תגובות

תגובות

2 תגובות

  • חיה ישורון הגיב:

    הצופית – אהבתי משכבר, ולמרות שמכירה גם את סמליה קראתי את דברייך היפים. ועם זאת שאלה- קורים בארצנו דברים קשים. (לא רק מגפת הקורונה) לא לשמוע חדשות? לא לנסות לפעול ? (כל אחד בדרכו ועל פי השקפתו) השמחה והיצירה הם בריאות – אין לי ספק. אבל לאטום עצמינו ממה שקורה ולעסוק רק בריפוי שלנו ואפילו של עוד אנשים (שאני כמובן בעד, הדגש הוא על ה"רק" שבמשפטי ) נראה לי בעייתי.
    ברכות לשמחה בריאות טוב ויופי לך וליקירייך

    • ד"ר מיכל אדמתי הגיב:

      היי חיה,
      תודה על הפידבק החיובי.
      לשאלתך הנבונה – ברור שלא צריך לאטום את עצמינו. הכוונה היא שהמיקוד צריך להיות כל הזמן בטוב בשמחה ובריפוי… שכן, כאשר אנו מתמקדים באלה עבור עצמנו מטבע הדברים נוכל גם להעשיר את הסביבה שלנו באותן האיכויות.
      הרעיון מאחורי הדברים הוא שדומה מושך דומה – כלומר מיקוד האנרגיה שלנו בחיובי תביא עוד חיובי לחיינו וזו ה"פעולה" הכי טובה שאנחנו יכולים לעשות. לגבי חדשות – אני בעד להתעדכן ולהמשיך להתמקד בטוב. לא לתת להן מקום כל כך גדול בחיינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.