האמת יוצאת לאור!

טוטם חזיר הבר

היי אהובים,
הזמנים ממשיכים להיות משוגעים…
אנחנו עוברים בין עולמות.
בדרך חגים ונקודות ציון לאומיות ועולמיות שונות.
אף אחת לא נראית כמו בעבר.

מה שהיה נגמר! ומה שצריך להיברא עדיין לא כאן.
הסגר טיפה נפתח ושוב מתהדק דווקא ביום העצמאות שלנו. כמה סמלי.
אנחנו לא באמת יודעים מה המגמה והאם נוכל להשתחרר בהדרגה?
מתי כבר נוכל להסיר את הכפפות והמסכות?

הבלבול ממשיך לחגוג!
מידע סותר ממשיך לזרום – מומחה אחד אומר ככה והשני בדיוק ההיפך.
סודות מתגלים…
ורובינו עדיין לא יודעים מה לעשות? ומה יהיה?
חוסר ודאות אחד גדול!
נדמה שכל העולם נמצא בתעלת לידה אחת גדולה עם צירים מטורפים.
זה לא פשוט לאף אחד.

 

**************************************

מה היה לנו עד כה? ומה עכשיו?

באמצע מרץ, דיברנו על העטלפים שהגיעו מסין ועל הסמליות של מוות ולידה מחדש בתוך החיים.

בתחילת אפריל פגשנו צבים והתמודדנו עם הדממה העולמית ועם ההסתגרות בבתים.

ועכשיו… כשיש אישור לצאת קצת ושעוד דקה שוב עוצר מופיע לו אצלי ליד הבית בשכונה הפסטורלית שעל הכרמל חזיר בר. הוא ומשפחתו חוגגים פה ביתר שאת כבר כמה שבועות והוא, מן הסתם, בא לומר את דברו.

אז מזמינה אתכם לגלות איתי ביחד מה הוא בא להגיד לנו בזמן הזה?

 

צילום: מירב טל

 

**************************************

אז…. מה הסיפור של חזיר הבר?

חזיר בר הוא לא חיה שכייף לפגוש.
הוא לא אסתטי, נראה מאיים ויכול להיות תוקפני אם הוא חש בסיכון.
אנחנו חיים כבר 14 שנה! עם חזירי בר שהחלו להופיע בגינות שלנו ולחפש מזון בעקבות תנופת הבניה העירונית שנגסה ביד בוטה בשטחי המחיה שלהם. היו ועדיין יש תקופות בהן הם משוטטים חופשי בין הבתים ובגינות, מפחידים את האנשים וגורמים לנזקים רבים.

בהתחלה ממש נבהלנו. היום אנחנו כבר רגילים לנוכחותם וישנם גם כמה שכנים אמיצים שהגדילו לעשות וניסו לאמץ חזירים כחיות מחמד. היה פעם גם אחד שהכניס חזיר בר "לגור" בדירתו! עד שהווטרינר של העירייה הטיל על כך וטו.
בשנה אחרונה, לא פגשתי חזירים ותהיתי לאן הם נעלמו אבל בזמן הקורונה הם חזרו לחגוג בכל מקום! וגם אני התחלתי להיתקל בהם שוב.
הבנתי שהם פה כדי לומר את דברם. והחלטתי לבדוק אתם מה בפיהם? ומהי המשמעות של הופעתם האגרסיבית ברחובות? האם הם באו לבשר לנו את סוף תקופת הצב? או אולי משהו אחר?

 

 

**************************************

מיהו חזיר הבר האינדיאני?

ולמי המסר שלו מיועד?

האינדיאנים ראו בחזיר הבר בעל חיים שמסמל עימות ומלחמה אמיצה עם הפחד! ועם כל מה שאינו אמת.
כשהם היו תופסים לוחם ששיקר, הוא היה נדרש ע"י זקני השבט להתעמת עם חזיר בר אכזרי ולנצחו כשבידו סכין בלבד להגנתו. אם הוא היה נכשל בעימות החזיר היה קורע אותו לגזרים. אם היה מנצח, ומצליח להרוג את החזיר, הוא היה שומר את אחד מניביו כדי שיהווה עבורו תזכורת תמידית ונוכחת להיות נאמן לאמת ולסגולה של התעמתות עם החולשות שבתוכו.

מיותר לספר לכם עד כמה הטקס הזה היה מעורר אימה! כי לשם העימות הזה היה צריך הלוחם לגייס את כל את האומץ והכנות הפנימיים שבו ולהתעמת עם השקר שחי בתוכו כלומר, לגעת באמת שלו ולכבדה (סאמס וקרסון 1999).

.

הסיפור הזה ממחיש את המסר של חזיר הבר. הריפוי שלו כרוך בקריעה אמיצה לגזרים של כל דבר שמהווה שקר או הכחשה! כשהוא מופיע זוהי הזמנה להתבונן בכל מה שאינו אמת בחיים שלנו ולהתעמת אתו בכל הכוח ללא פשרות! במילים אחרות להרוג אותו!

מהסיבה הזו, המסר שלו מיועד לאנשים אמיצים בלבד! לכאלה שמוכנים להתעמת עם השקר וההכחשה ולהתייצב מול האמת… להסתכל לה בעיניים ולעשות מעשים! כלומר, לפעול במלוא העוצמה. לתת בראש.

אני מאמינה שהתקופה הזו הולידה הרבה אנשים אמיצים משום שהיא מעמתת את כולנו במלוא העוצמה עם המציאות ועם האמת המתסכלת. בתקופה הזו החתירה לאמת היא בבחינת חיים או מוות תרתי משמע.

**************************************

מהו המסר של חזיר בר? ומה הוא מופיע דווקא עכשיו?

עכשיו זה זמן קורונה… זמן עוצמתי ואינטנסיבי שלא היה כדוגמתו.
שינויי ענק קורים בכל מקום ובכל המישורים.

זה זמן לסגור את העבר! להיפרד באהבה מכל מה שהכרנו עד כה כעולם שלנו. לפנות אנרגיה כדי לפתוח דף אישי ועולמי חדש ורענן בחיינו ובחיי האנושות. מה שהיה הוא לא מה שיהיה! וכל מי שמבקש שיחזירו לא את החיים שהיו לו לא יודע על מה הוא מדבר.
אין יותר מה להתמהמה. צריך לשים סוף לכל השחיתויות והבלגן ולפנות את האנרגיה הישנה. עלינו להאיץ את ההתקדמות של כולנו על נתיב הצמיחה וההגשמה. על נתיב האמת. וזה כבר לא רק ברמה האישית או המקומית. כל העולם צועק את זה בזמן הזה. ממש מתחנן לזה.

 

 

ואם עד לאחרונה היינו כמו צבים, סגורים בבועת השריון שלנו – בין 4 קירות – אז עכשיו האנרגיה מ ש ת נ ה!
אנחנו מתחילים להוציא את האף החוצה ומבינים שמהעבר השני של "תעלת הלידה" ש"נכפתה" עלינו מפציע עולם אחר! חדש! לגמרי! שבו כל ההתנהלות שלנו כפרטים וכחברה תהיה שונה.

הזמן זה שם אותנו עם הגב לקיר!
כולנו מסתובבים עם מסכות וכפפות, במרחק של 2 מטר האחד מהשני, כמו בסרט מדע בדיוני, מקיימים תקשורת דרך מסכים, עושים "על האש" משפחתי בזום, צריכים להירשם ולמדוד חום כשאנחנו נכנסים לחנויות, נתונים למעקב תמידי כי הוא "לטובתנו", לוקחים סיכון למאסר עם אזיקים כשאנחנו הולכים לגלוש בים ומתמודדים עם שחיתויות במערכות המדיניות והעולמיות ששולטות בנו. וזהו כמובן רק קצה הקרחון.

החופש שלנו מוגבל, הפרנסה נפגעת ואנחנו מתחילים להיות מתוסכלים וכועסים על חוסר הודאות וחוסר היכולת שלנו לשלוט בחיינו במובנים רבים. אנחנו שואלים שאלות ומבקשים תשובות מהמנהיגים שלנו והן לא מגיעות. אנחנו כועסים על זה שלא מספרים לנו את כל האמת על מה שמתרחש. כועסים על הבלבול שנזרע. כועסים על ההבטחות שלא מקוימות.

אנחנו כמהים שוב לצאת לטבע, לחזור לים ולרחובות, לטיסות לארצות אחרות.. לחזור לחופש ולעצמאות שלנו.
והכי הזוי שזה שאנחנו מסכימים לכל זאת! מוסרים את המפתחות לחיים ולחופש שלנו בשם מילה אחת ושמה קורונה.

 

 

המצב הזה מפגיש אותנו עם כל הפחדים הכי עמוקים שלנו וגם עם האמת הכי ברורה שלנו בכל המישורים. יש לנו המון זמן להסתכל פנימה לתוכנו והחוצה, מבעד לענני החדשות, ואנחנו לא אוהבים, בלשון המעטה, את מה שאנחנו רואים! כל האמת מוטחת לנו בפרצוף בצורה בוטה! …וכך גם השקרים והמניפולציות.

אנחנו מבינים שיש פה מצב מלחמה! עולמי! ושעלינו להתמודד עם הדברים במהירות. כל אחד בשדה שלו וכולנו ביחד בשדה המשותף. אבל המלחמה היא לא בקורונה כפי שהמנהיגים שלנו מספרים לנו.

והזמן הזה? אינו מאפשר לנו, כמו בעבר, להסתובב סחור סחור סביב המצבים הבעייתיים בחיינו והשאלות, לברוח מהם, לספר לעצמנו סיפורים ולא לגעת בנקודות אשר דורשות התייחסות… ולמה? כי כבר אין לנו באמת לאן לברוח. אנחנו מבינים שנגמרו הסיפורים! ושמי שלא יתמודד ממש עכשיו עם מה שמגיע ויעשה שינוי לא ישרוד. שהגיע הזמן להכיר באמת השלימה וליצור לנו עולם חדש טוב יותר. נקי מכל מה שעכשיו צף מול עיננו.

מהסיבה הזו אנחנו מבקשים תשובות! על מה קורה כאן? מי מטפל בזה? ולאן זה הולך?
אנשים שמוכנים להעז ולדעת יותר מוכנים גם להקשיב לנתונים וניתוחים של גורמים שהם לא במיין סטרים ומתחילים להבין שמעבר לכל הבלבול שנזרע התשובות האמיתיות מתחילות והתמונה הולכת ומתבהרת. אולי היא לא הכי מוצאת חן בעיננו אבל היא כאן והיא אמיתית.

 

 

דווקא בשל הסיבות הללו, יותר ויותר אנשים אוזרים אומץ ומוכנים לקום על החיים שלהם ושל כולנו ולעשות מעשה! מבינים שצריך לפקוח עיניים ולהסכים לגעת עתה בליבה של כל הדברים! אשר דורשים טיפול והתייחסות. מסכימים שעכשיו זה הזמן להתעמת, באופן חסר פשרות ופחד, עם חוסר האמת ועם כל שמגיע לפתחינו. מבינים שהגיע הזמן לטפל בדברים פעם אחת ולתמיד! בכל הרמות והמובנים.
וההבנות והפעולות הללו הן בדיוק הלימוד של חזיר הבר. בשביל זה הוא בא עכשיו!

בהגעתו, הוא מזמין את כולנו להתבונן, בלי פחד, על תמונת חיינו המלאה, לגעת ב"הארד קור" של הדברים, להתמקד ולשאול את עצמינו שאלות כמו: באיזה נושאים אנחנו נמנעים מהתמודדות עם האמת? מה אנחנו לא רוצים לראות? איפה אנחנו בהכחשה? למה אנחנו מסרבים לראות את כל התמונה? איזה דפוסים, אמונות, פחדים או מערכות יחסים מעכבים אותנו מלהתקדם, לצמוח ולהגיע לאן שאנחנו רוצים להגיע? ולמה אנחנו לא מתעמתים איתם ומסכימים לעבור דרכם?

לדעת חזיר הבר, עכשיו זה הזמן להסכים להיות במודעות מלאה! לגייס קור רוח כדי להסתכל בעיניים פקוחות ואמיצות על כל מה שקורה בעולמינו האישי והגלובלי, להפסיק להימנע ולספר לעצמנו סיפורים ולהתמקד ולהתעמת עם מה שלא אמת ולעבור דרך הדברים במלוא העוצמה. הוא מציע לנו, בנוכחותו האגרסיבית, להפסיק לדחות עוד ועוד את ההתמודדות עם הדברים. אצל אחד זו דחייה של דברים והימנעות מאי השלמה של משימות חיים חשובות, אצל השנייה מדובר באתגר כזה או אחר, אצל האחר/ת זו התמכרות שיש לשים לה סוף פעם אחת ולתמיד! ואצל כולנו כחברה זה להתמודד עם כל מה ש"מאכילים אותנו" במיוחד בזמן הזה.

 

צילום: אביר סולטן

להבנתו, עצם ההסכמה להתבוננות אמיצה היא זו שתעזור לנו לגייס את הכוחות פנימיים ואת האומץ הנדרש על מנת לעבור דרך הדברים ולהתקדם בחיינו למקומות אליהם אנו רוצים להגיע.

ומהי הדרך לעשות זאת? אתם בטח שואלים…

"הדרך לעשות זאת"… נוחר עלינו החזיר "היא פשוט להפסיק לטייח יותר דברים! ולוותר לעצמכם! ובמילים אחרות, להסכים להיות נוכחים באופן מלא בחייכם. להפסיק לברוח! ולהתמודד ולהתעמת עם כל מה שעומד מולכם ללא כל פחד. כן… פשוט לעבור כבר דרך הדברים, שאתם מסתובבים סביבם ,סחור סחור, לעיתים שנים רבות או חיים שלמים ולשחרר אותם אחת ולתמיד!"

"די כבר! נמאסתם!" הוא אומר לנו…"לכו תיכנסו ב"אימ-אימא" של הדברים. תעברו דרכם. התעמתו איתם ותתמודדו כדי שתוכלו להמשיך הלאה ולהתקדם במסע שלכם. ואם אני לא מספיק לכם אז הנה הקורונה באה ושמה לכם את עצמכם בפרצוף ואת כל מה שעליכם לראות ולהתמקד בו".

אז בקיצור, כבר הבנתם. חזיר הבר בא ללמד אותנו לעמוד באומץ ובאותנטיות מול החולשות האנושיות שלנו !ולהפוך אותן לעוצמות. כן… ממש כך – להפוך את האנרגיה ממינוס לפלוס!

**************************************

אז…אם נסכם …

מה חזיר הבר אומר לנו?

להיכנס בכוח בדברים, לעבור דרך הפחדים וליצור לנו מציאות חדשה! להגשים את כמיהות הנשמה שלנו הכי עמוקות, להפוך למי שבאנו להיות כאן! איש איש והמתנות שלו. להבין שכל הפחדים שלנו, וכל סיפורי האימה שמספרים לנו ,או אנחנו מספרים לעצמנו, הם למעשה אשליה אחת גדולה! ושהדרך להתמודד איתם ולהעיף אותם מהמסלול שלנו היא פשוט להתעמת אתם, לעבור דרכם במהירות ולשחררם.

 

הוא דוחק בנו להתבונן בכנות בתחושות שלנו, הקשורות למצב כלשהו, שמכניסות אותנו לחוסר שקט ונוחות מתמשך, מפרות את שלוות חיינו ומציקות לנו ברמה יום יומית ולא נותנות לנו מנוחה. להציף אותן.

"הגיע הזמן לשים את הדברים המטרידים על שולחן" הוא אומר לנו "ולהתעמת איתם" לקרוע אותם לגזרים! ולבנות את הנושא הדורש טיפול מחדש. זה יכול להיות נושא הבריאות שלכם, הספרי שהגיע הזמן לסיים כבר לכתוב ולהוציאו לאור, מערכת היחסים מעיקה שהגיע הזמן להעיף לאלף עזאזלים, ראש הממשלה שלכם, היחסים שלכם ושל הממשלות שלכם עם סין או עם ארגון הבריאות העולמי ועוד, ועוד… כל אחד עם הרשימה הפרטית שלו, כל מדינה וכל שאר העולם עם הרשימות שלהם".

"אז…דיי לדחות את התמודדות! הגיע הזמן להיות נוכחים!" ממשיך ואומר לנו חזיר הבר תוך כדי שהוא הופך את כל הפחים ברחוב שלנו על פיהם. "הגיע הזמן להסכים להתבונן על כל מה שקורה ועל שורשיו! להסכים לראות מאיפה הכול נפל עלינו? ומה עושים עם זה? אני בטוח שיש לכם דיי אומץ כדי להתעמת עם כל מה שמגיע לפתחכם בזמן הזה. אחרת לא הייתי מגיע עכשיו!"

הוא עומד על כך שרק על ידי ההתמודדות עם הנושאים המציקים והמעכבים אנחנו מחזירים לעצמנו את הכוח ואת אנרגיית החיים שההתעלמות והדחקה גוזלות מאתנו. 50% מהדרך אנו כבר עושים רק בכך שאנו מוכנים לקבל את האמת השלימה, בכל רגע נתון, ולא להתעלם ממנה עוד.

הוא מזמין אותנו להתבונן על כל מנגנוני הבריחה וההימנעות שלנו, להכיר את ההכחשות ואת השקרים שלנו ולהתמודד איתם. לפתוח אותם עם עצמינו ועם אחרים אם צריך כאן ועכשיו.

דיי עם הדחיות והטיוחים. החיים מתרחשים ברגע הזה! וברגע שנתמודד נחזיר לעצמנו כוח חיים שאבד לנו בדרך וניצור בריאות, ושמחה… ובעיקר הרבה אוויר וחופש לגעת בכמיהות הכי עמוקות שלנו ולהגשימן. סוף סוף!

"אז… אם אתם מרגישים חולשה או חוסר אונים קראו לי" מציע לנו החזיר… "אני כבר אקרע אותם לגזרים, אעזור לכם לגעת בליבת הדברים ואסייע לכם למצוא את הלוחם האמיץ שבתוככם שיעזור לכם להתמודד עם כל משוכה. אני מזמין אתכם בזמן הזה להיות כמוני! חזירים גדולים! שמעתם?

ומה זה אומר בפועל להיות חזירים?

זה אומר להתמקד! ולהסכים להילחם על האמת שלכם בזמן הזה ברמה האישית, המדינית והעולמית ולעשות מעשים. לא לשתוק יותר לאף אחד! ולהסכים להגשים!"

אז ….נגמר הזמן של הצב עכשיו! וממחר כולנו מעלים הילוך ביציאה מהשריון. מתחילים להפנים מה מתרחש בעולם ובחיים הפרטיים שלנו ללא התנגדות ומתמודדים עם זה!….כי לא נותר לנו כרגע מה לעשות חוץ מאשר להפוך לחזירים גדולים וליצור לעצמינו עולם טוב הרבה יותר!

 

 

עד כאן דבר חזיר הבר!

המסר שלו לא פשוט אבל עוצמתי!

ויש לנו הרבה עבודה לעשות בעזרתו!

עולם חדש בפתח!

ואין זה הזמן להמשיך לשבת בחיבוק ידיים.

בואו נפשיל שרוולים ונתחיל ליצור אותו!

 

וכמו תמיד, כל מי שרוצה להתמקד!

כל מי שרוצה לפרק במהירות וביעילות את מה שמעכב אותו בדרכו להגשמה חדשה בחייו,

כל מי שרוצה להגשים ולגעת סוף סוף בכל מה שחלם עליו! מוזמן לדבר איתי כי עכשיו זה הזמן!

0505294800

 

מאחלת לכולנו ימים טובים של בריאות, חופש, שמחה הגשמה והמון שמש בכיסים!

שלכם באהבה רבה
מיכל

**************************************

מקורות

גיימי סאמס, דייויד קרסון 1999 "קלפי סגולה". הוצאת ענבר.

 

תגובות

תגובות

8 תגובות

  • ענבל הגיב:

    פייייייייי לא האמנתי שאחבב חזירים🤓. ואיזה טיימיניג יש לחיות שלך מיכלי. מתחברת למסר, הלוואי שנוכל לשנות ובעזרת השם במהרה נקיים כאן חיים טובים בריאים ורגועים🙌🏻🙏🏻

  • עינת בר זיו הגיב:

    השבוע עברתי עם הרכב בין חזירי בר שקפצו לי לכביש בנסיעה בין עירונית.
    בהשגחה גבוהה מאוד עברנו אני וביתי ללא פגע.
    הרגעים המפחידים שעברתי גרמו לי לחשוב שיש כאן מסר חשוב מאוד, בזכות זה הגעתי לאתר לקרוא, התחברתי ממש לטקסט.
    תודה

    • ד"ר מיכל אדמתי הגיב:

      בכייף עינת! שמחה שהתחברת.

      • אורית הגיב:

        השבוע נכנסו לחצר שלי חזירי בר. הישוב מוקף חזירי בר אך אצלי זאת בראשונה.
        התישבתי לי וקראתי על טוטם חזיר בר…
        נדהמתי לקרוא מה כתבת שם לפני 3 שנים(נראה רחוק…) וזה נכון להיום לצערי, לשבת השחורה…
        התחברתי ונדהמתי…
        תודה!

  • מעיין הגיב:

    מצטרפת לתגובתה של אורית מעליי, נכנסתי במקרה כי נזכרתי במקרה שהיה לי בעבר, כשאבא שלי ואני נכנסנו בחזיר בר עם הרכב. בהחלט חוויה מפחידה בלשון המעטה.
    ואני קוראת היום 1.3.24, כמעט חמישה חודשים אחרי ה7 לאוקטובר ומבינה שזה ממש המסר של התקופה בפתח. זמן להתעורר, זמן להפשיל שרוולים ולפרוש כנפיים. וחהתמווד אחת ולתמיד עם כל מה שעומד לנו בדרך לעולם שכמו שאנחנו מדמיינים אותו, לפחות בתור התחלה, בחלקת האלוהים שלנו הקטנה, מה נ'רא בנו, בתוכינו. ומשם ניתן לזה להדהד בעולם. אז תודה על המסר, תמיד מדויק, תמיד בזמן:)

    • ד"ר מיכל אדמתי הגיב:

      באהבה מעין יקרה!
      בהחלט זה זמן עכשיו בו האמת יוצאת לאור…וצריך לקום ולעשות מעשים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.