פרק 1 – מה הסיפור שלי?

 

  אז…מה הסיפור שלי?

אנשים רבים שואלים אותי, לאורך השנים, יותר ויותר, מהם הקלפים האינדיאנים איתם אני עובדת ולמה הם משמשים? בפוסט זה, ובבאים אחריו, אספר את סיפורם של הקלפים ואת סיפור דרכי האישית איתם.

בשנת 2005 נחשפתי לראשונה לעולמם המופלא של הקלפים האינדיאנים המוכרים בעברית כ"קלפי סגולה" או קלפי חיות הטוטם. באנגלית הם נקראים  "MEDICINE CARDS".

 

איך הכל התחיל?

הכול התחיל כשסילבי חברתי "סחבה" אותי לקורס מתחילים אצל יעל אריאל שגרה ברחוב הסמוך לביתי. התלבטתי אם ללכת ובסופו של דבר חשבתי לעצמי: "הילדים הולכים כל הזמן לחוגים אולי גם אני צריכה איזה חוג….משהו בשביל הנשמה". אז… הלכנו 🙂

הקורס היה חוויה חביבה, שלא הטביעה בי חותם מיוחד, ומיד לאחריו עזבתי את הנושא. חזרתי אליו שוב, בשלב מאוחר יותר, מתוך רצון להעמיק ולהבין יותר. במסגרת הזו הלכתי מידי פעם לייעוץ אישי ולהעמקת הלמידה אצל יעל והתחלתי לעבוד עם הקלפים באופן עצמאי כשעלו אצלי שאלות ודילמות שהיו קשורות לדרכי האישית והמקצועית. ככל שעבר הזמן שמתי לב שתמיד קבלתי מהם הכוונה ותשובות ראויות באותה נקודת זמן בה נזקקתי לעזרתם.

 

עם הזמן, לאחר חקירה מעמיקה של מספר שנים, הבנתי שההדרכה שאני מקבלת, דרך הקלפים, היא מדויקת, אמינה ומהדהדת אמת צרופה עבורי ושהם יכולים להוות כלי בעזרתו אני יכולה לתרום ולסייע גם לאנשים אחרים. כך התחלתי להיעזר בקלפי הסגולה ובאנרגיות של חיות הטוטם גם בעבודתי כמאמנת, יועצת ומלווה אנשים במסעות ובצמתי החיים.

מכיוון שאני באה מעולמות האקדמיה והניהול (מוזמנים להציץ כאן ב"אודות" על הרקע המקצועי שלי) חיפשתי דרכים לשלב את העבודה האנרגטית המקסימה הזו בעולמות הללו. הבנתי שעולמם המופלא של אנרגיות החיות והטבע יכול לתרום רבות לכל אדם, באשר הוא, הרבה מעבר לכל מודל רציונלי שאציג בפניו או אעבוד איתו. וכך נולד ופותח על ידי מודל לאימון מנהלים, ואנשים מכל קשת הגוונים והמקצועות, המשלב גישות תוצאתיות, באימון ובניהול, יחד עם גישות שמקורן בדרך האינדיאנית.

 

תהליך הבניה והאינטגרציה, בין החומרים ועולמות התוכן, היה מרתק ומעשיר מאין כמוהו, גם עבורי וגם עבור האנשים עימם עבדתי, מאז ועד היום. זהו תהליך אינסופי של פיתוח כלים ושיטות לתמיכה באנשים בדרכם ובמסעם להגשמה ולמיצוי הפוטנציאל והייעוד האישי כאן על פני האדמה.

בהסתכלות לאחור, אני מבינה ויודעת שהקורס "התמים" בביתה של יעל היווה תחילתה של דרך עבורי! תחילתו של מסע התפתחות וצמיחה אישית, לכל דבר ועניין, אשר נמשך עד עצם היום הזה. בכל יום שעובר, אני מעמיקה יותר באנרגיות ובחומרים שמייצגים קלפים אלה ומגלה, כל הזמן, היבטים ותובנות חדשות הנובעות מהם. היום קלפי הסגולה והאנרגיות המיוצגות דרכם, מהווים חלק בלתי נפרד ויום יומי מחיי הפרטיים, מעבודתי ומעשייתי המקצועית ומשולבים עם כלים נוספים שהתפתחו במהלך הדרך.

 

בבלוג הזה ברצוני לשתף אתכם, הקוראים והקוראות, בדרך שלי ובתובנות ובמתנות שקיבלתי ממנה. לכן, בהמשך אבחר, בכל פעם, קלף אחר ואכתוב עליו באופנים שונים – שירים, סיפורים, הסברים, מסרים…מה שיגיע ויעלה באותה העת.

לפני כן אערוך לכם, בפוסטים הבאים, היכרות קצרה עם הידע האינדיאני עליו מבוססת ערכת הקלפים (העולם המופלא – פרק 2), אסביר על ערכת הקלפים ועל שימושיה השונים (העולם המופלא – פרק 3) ואפרט על מפת הטוטם האינדיאנית ועל היישומים שלה בחיים של כולנו (העולם המופלא – העולם המופלא – פרקים 4 , 5).

אל תצפו לקורס מקיף בקלפים אלא למידע בסיסי בנושא על מנת שתוכלו בהמשך להתחבר לחומרים הנוספים שאביא. מי שירצה להעמיק בתכנים מוזמן לפנות לקורסים ולחומרים רחבים ומעמיקים יותר או לספרים רלבנטים בנושא. אשמח לעזור לכם בהכוונה.

אציין שהחומרים עליהם אתבסס בכתיבה הינם אינטגרטיביים ולקוחים ממקורות שונים כמו: הקורס של יעל אריאל, הספר המצורף לערכת הקלפים (מחברים: ג'יימי סאמס ודייוויד קרסון בהוצאת ענבר אירוח כפרי בע"מ), הספר של טד אנדרוס "שפת החיות" בהוצאת אור-עם ומקורות שונים באינטרנט אותם אצטט בהתאם לצורך. בכל מקרה תוכלו למצוא בסוף כל פוסט רשימה ביבליוגרפית מסודרת כיאה לכל עבודה אקדמית.

ועוד דבר אחד חשוב לפני שמתחילים בלמידה. שימו לב שלפוסטים הכתובים תמיד מצורפים שירים בסרטוני וידיאו! אני ממליצה לכם בחום להקשיב להם!, תוך כדי קריאה, שכן המילים והמנגינה הם חלק מהאנרגיה של הפוסט ונושאים עימם גם ידע ואנרגיה של ריפוי.

להתראות ב"עולם המופלא" פרק 2.

באהבה!

מיכל

 

©כל הזכויות שמורות לד"ר מיכל אדמתי©

* מכיוון שמקורו של בלוג זה הוא ב "דה מרקר קפה", שמרתי את המשובים לפוסטים שכתבתי שם  כדי שתהיה לי ולחברים למזכרת. תוכלו לקרוא אותם בלינק הזה  וכמובן להוסיף המשוב שלכם ממש כאן למטה!

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.