להכנס באימ-אמא של הדברים!

כן, כן.

הגיע הזמן!

ערב ראש השנה זמן מצוין לעשות את זה!

לתת בראש!

להכנס באימ-אמא של הדברים.

דיי להיות נחמדים, מרצים, ללכת מסביב סחור סחור.

הגיע הזמן להתמקד ולהגשים את מי שאנחנו בלי מורא ומעצורים.

ונכון!  אתם צודקים. זה לא פוסט לפחדנים!

אלא לאמיצים ומעזים.

אבל בואו לא נקדים את המאוחר ונתחיל בהתחלה.

אז…..

 

שלום לכל היקרימות,

לא יצא לי עדיין לספר לכם אבל כבר שנים רבות אנחנו חיים עם חזירי בר! אשר משוטטים חופשי בין הבתים, על רכס הכרמל, מפחידים את התושבים וגורמים לנזקים רבים.

הכל  התחיל בערב בהיר אחד בקיץ 2006.  חזרנו בערב הביתה ופגשנו בחצר, בכניסה לבית, עדר של חיות ענקיות שהיו עסוקות בלהפוך את הגינה על פיה. היה זה מחזה מבעית שלא ידענו איך להתמודד איתו במיוחד לאור העובדה שהוא התחיל לחזור על עצמו מידי ערב עם רדת החשיכה. החזירים היו פשוט עולים, מהשטח הירוק הסמוך לבית, ועושים חגיגות בגינה שלנו כלומר, שמות.

 

 

 

בהתחלה הם היו מופיעים, רק בשעות לילה מאוחרות, ולא העזו להתקרב לבית או למקור ישיר של אור וכשהיינו צועקים עליהם מהמרפסת הם היו בורחים.  בהמשך, ככל שהבנייה העירונית נגסה עוד ועוד משטחי המחיה שלהם, הם הפכו לאמיצים ונואשים יותר והחלו לרעות ממש על שביל הגישה של הבית שלנו, להסתובב בשעות הערב המוקדמות, על הכבישים בין המכוניות ובין פחי האשפה, ולעיתים אף לצאת לחפש מזון לאור היום. לא תמצאו כמעט אף אחד, בחיפה ובסביבתה, שאין לו לפחות סיפור אחד על מפגש עם חזירים.

 

 

מאז… כבר הספקנו לעבור לבית חדש, ברחוב אחר על הכרמל, אשר גם הוא ממוקם סמוך ליער ירוק וגם כאן חזר על עצמו, בכל ערב, המחזה של אמא חזירה המטיילת להנאתה על הכביש עם עדת גוריה.

בהתחלה עוד הייתי מתקשרת, כמו הרבה תושבים אחרים, לכל מיני גורמים בעירייה בכל פעם כשזה קרה ואח"כ בשלב מסוים אפילו לראש העיר (שהוא במקרה חבר שלנו) הביתה באיומים שלא אבחר בו שוב . זה קרה במיוחד בלילות בהם ילדיי לא יכלו להיכנס הביתה כשחזרו מבילוי והיו מתקשרים אלי כדי לבקש שאפתח את האור והדלת ואבריח את החזירים כדי שהם יוכלו לרוץ במהירות על שביל הגישה לבית ולהיכנס פנימה.

אבל כל זה לא עזר! גם העירייה עמדה חסרת אונים אל מול המצב ואל מול תנועת הירוקים אשר אסרה עליה בעזרת צווי בית משפט לגעת בחזירים. והמצב הזה נמשך, פחות או יותר, עד היום. אמנם נעשו ניסיונות, כאלה ואחרים, לדלל אותם ולהחזירם לטבע אבל זה לא באמת עוזר. הם עדיין חיים אתנו ומתרבים כל הזמן.

 

 

לאחרונה קראתי, באחד המקומונים, על כמה שכנים שהגדילו לעשות. הם אימצו חזירי בר כחיות מחמד! והאכילו אותם בחצרותיהם. ואיש אחד, אשר גר ברחוב הסמוך אלינו, אף הכניס חזיר  בר "לגור" בדירתו!  ראש העיר, והווטרינר של העירייה, הזדעקו ואסרו את הדבר בטענה שברגע שחיית בר הופכת למבויתת היא נהיית מסוכנת מאד משום שכאשר היא אינה חוששת עוד מהאדם היא תעשה הכל כדי להשיג את מזונה.

 

אז ככה חברימות אנחנו חיים כבר 8 שנים! עם חזירי בר, בחצרות וברחובות, ועד כמה שזה יישמע לכם מוזר  ה ת ר ג ל נ ו. ועכשיו בשעת לילה מאוחרת כשאני שומעת אותם ברקע עושים פשיטה על פחי הזבל שמול הבית והופכים אותם באגרסיביות החלטתי שהגיע הזמן לתת להם את המקום הראוי, להכירם יותר לעומק וללמוד יחד אתכם מהי המשמעות של הופעתם האגרסיבית ומהם המסרים שבפיהם עבורנו בפרוס השנה החדשה.

 

**************************************

אז מיהו חזיר הבר?

החזיר הוא חיית הבר הגדולה ביותר בישראל ונפוץ גם ברוב חלקי הגלובוס. משקלו הממוצע הוא 120 ק"ג והוא  חי לרוב בשטחי חורש. יחד עם זאת, הוא בעל חיים מאד סתגלן ולכן יכול לחיות בכל סביבה, במצבים ובתנאים שונים ומשתנים, ולאכול כל מזון שנקרה בדרכו. הוא יוצא לחפש אוכל בכל שעות היממה אך במיוחד כשיורד לילה.

יש לו ניבים גדולים וחדים אשר מסייעים לו בהגנה ובמתקפה. גופו מכוסה בשיער קשיח ועור עבה המגנים עליו. למרות שמייחסים לו תוקפנות חזיר הבר אינו מסוכן לאדם ואפילו נוטה לברוח בשעת סכנה ולהימנע מכל מגע עם בני אדם שמהווים איום עבורו. הוא הופך למסוכן ותוקף רק בשעת מצוקה, כשהוא חש שאין לו אפשרות מילוט, או כאשר הוא חש שגוריו בסכנה. כשאימא חזירה מרגישה שיש איום על צאצאיה היא הופכת ללוחמת שתעשה הכול כדי להגן עליהם בחירוף נפש אפילו במחיר חייה שלה.

 

החזירים חיים בעדרים קטנים והתא המשפחתי שלהם מורכב מאם ומצאצאיה. לעיתים חוברות מספר משפחות יחדיו והופכות לקבוצה כאשר קבוצת האמהות מטפלות יחד בכל הצאצאים. לאחר שנה, לקראת ההמלטה הבאה, עוזבות האמהות את הצעירים והם מתקבצים להם בקבוצה חדשה. הזכרים מביניהם פורשים מהעדר, מוצאים לעצמם טריטוריה עצמאית, ושבים איליו רק בעונת ההזדווגות.

 

**************************************

מהו מסר חזיר הבר האינדיאני?

 

הופעתו של חזיר הבר היא הזמנה להתבוננות ולהתמקדות בכל מה שלא אמיתי ואינו עובד בחיינו ולהתעמתות חסרת פשרות עימו! הסגולה שהוא מייצג, אצל האינדיאנים, היא קריעה אמיצה, אגרסיבית ואכזרית לגזרים של כל דבר ועניין שמהווה שקר או הכחשה!

חזיר בר מגיע כדי להזמין את כ ו ל נ ו להתבונן, ללא משוא פנים ופחד, על תמונת חיינו המלאה ולשאול את עצמינו באיזה נושאים אנחנו נמנעים מהתמודדות עם האמת? (כלומר, עם אילו דפוסים, אמונות או מערכות יחסים שמציקים לנו, ומעכבים אותנו מלהתקדם ולצמוח אנחנו נמנעים מלהתעמת?), איפה אנחנו לא מסכימים לפגוש את האתגרים המופיעים בנתיב חיינו ולעבור דרכם? ובאיזה נושאים יש לנו קושי לעבור דרך הפחדים שלנו ולהתמודד עם הקשיים שלנו? היכן אנו בהכחשה? ומסרבים לראות את כל התמונה?

החזיר בא ללמדנו להתעמת עם הדברים העולים ללא מורא. להיות אמיצים, להפסיק להסתובב סחור סחור, לגעת בליבה של הדברים הדורשים טיפול והתייחסות ולהפוך את החולשות האנושיות שלנו לעוצמות.

 

Piglet

 

בספרם של ג'יימי סאמס ודיויד קרסון (1999) מסופר על לוחם אינדיאני שנתפס בשקר.

כדי שיוכל להשיב לעצמו את כבודו, בעיני בני קהילתו, דרשו ממנו זקני השבט להתעמת ולהלחם עם חזיר בר אכזרי, כשבידו סכין בלבד להגנתו, ולנצחו!

אם היה נכשל, בעימות זה, סופו היה ידוע מראש! החזיר היה קורע אותו לגזרים.

מיותר לספר לכם חברימות עד כמה הטקס הזה היה מעורר אימה! אתם בטח מבינים. אבל הטקס עצמו היה רק חלק אחד מהעניין…כי הרי לא מדובר פה בעימות חיצוני בלבד!

כדי להתעמת עם החזיר נדרש הלוחם להתעמת, בראש ובראשונה, עם השקר שחי בתוכו ולכבד את האמת! במילים אחרות, על מנת לגייס את האומץ והכנות, להתמודד עם ניבי חזיר הבר, היה עליו לגעת קודם כל באמת שבתוכו.

אם היה מנצח בעימות, אחרי קרב עקוב מדם, והיה מצליח לגבור על החזיר ולהרגו היה שומר הלוחם כמנהג את אחד מניביו כדי שיהווה עבורו תזכורת תמידית ונוכחת להיות נאמן לאמת להתעמת עם החולשות אשר בתוכו.

 

 

הסיפור הזה ממחיש לנו את המסר שבפיו של חזיר הבר. לדעתו הגיע הזמן, ממש עכשיו, להאיר בזרקור של מודעות חסרת מורא את כל הנושאים הללו, מהם אנו נמנעים, ולאזור אומץ כדי להתמקד בהם ולעבור דרכם. הוא מציע לנו, בנוכחותו האגרסיבית, להפסיק לדחות עוד ועוד את ההתמודדות עם הדברים. לטענתו, עצם ההסכמה להתבוננות אמיצה היא זו שתעזור לנו לגייס את הכוחות פנימיים ואת האומץ הנדרש על מנת לעבור דרך הדברים ולהתקדם בחיינו למקומות אליהם אנו רוצים להגיע.

ומהי הדרך לעשות זאת? אתם בטח שואלים.

הדרך לעשות זאת, נוחר עלינו החזיר בחזירות חזירית, היא פשוט להפסיק לטייח יותר דברים! ולוותר לעצמינו! ובמילים אחרות, להסכים להיות נוכחים באופן מלא בחיינו. להפסיק לברוח! ולהתמודד ולהתעמת עם מה כל שעומד מולנו, ומתגלה בדרכינו, ללא כל פחד ומורא. כן..פשוט לעבור כבר דרך הדברים, שאנחנו מסתובבים סביבם סחור סחור לעיתים שנים רבות או חיים שלמים  ולשחררם אחת ולתמיד. "די כבר! נמאסתם!" הוא אומר לנו…"לכו תיכנסו ב"אימ-אימא" של הדברים. עברו דרכם בלי פחד. התעמתו איתם וה ת מ ו ד ד ו כדי שתוכלו להמשיך הלאה ולהתקדם במסע שלכם".

אז אם נסכם סיכום ביניים הסגולה אותה מביא לנו החזיר באה ללמדנו לעמוד באומץ ובאותנטיות אל מול החולשות האנושיות שלנו !ולהפוך אותן לעוצמות. כן… ממש כך.  להפוך את האנרגיה ממינוס לפלוס!

שימו לב לשיר הבא…

 

**************************************

 

למה חזיר בר בא דווקא עכשיו?

ערב ראש השנה עכשיו.

זמן לסגור את העבר, לשחרר אותו באהבה מאיתנו, ולפנות אנרגיה כדי לפתוח דף חדש ורענן בדרך חיינו.

והיום זה נכון יותר מתמיד! משום שהזמנים מאד עוצמתיים ואינטנסיביים. היום אינו דומה בשום צורה לאתמול. והמחר ממש לא צפוי.

שינויי ענק קורים בכל מקום ובכל המישורים.

אין יותר זמן להתמהמה. אנו צריכים להאיץ את ההתקדמות על קו הייעוד שלנו. על נתיב הצמיחה וההגשמה.

ולכן, אם לפני ארבע שנים כתבתי, בערב ראש השנה, פוסט על הלטאה, שיודעת לחלום את העתיד, וקראתי לו שיעור בחלימה והזמנתי את כולנו לחלום יחד איתה ולהגדיר את החזון שלנו … אז היום זהו זמן אחר. אנרגיה שונה.

החזון של כולנו כבר נכתב!

כולם כבר היו באלף סדנאות מודעות, קראו את הספרים הנכונים ויש להם לוחות חזון ורשימות על גבי רשימות של הזמנות.

וכן…הם גם דייקו אותן שוב ושוב בלי סוף!

ועכשיו הגיע הזמן למימוש מהיר של החלקים בחזון שעוד לא מומשו.

עת לתקתוק הדברים. תיק, תיק, תיק אחד אחרי השני.

 

 

אבל… מה לעשות שבדרך לייעוד, ולמימוש מלא של החזון, תוקפים את כולנו פחדים שונים שהם למעשה אשליה אחת גדולה ושהדרך להתמודד איתם ולהעיף אותם מהמסלול שלנו היא פשוט להתעמת אתם, לעבור דרכם במהירות ולשחררם?

ג'יימי סאמס ודייויד קרסון כותבים בספרם, בהקשר לחזיר הבר, כי רוח האדם משיגה את עוצמתה באמצעות נכונותו להתעמת עם אתגרים העומדים מולו ועם מצבים שאינם נוחים לו. לטענתם, עמידה זקופה באומץ בלי לברוח ממצבי החיים המזומנים לנו היא סגולה בפני עצמה.

וזו הסיבה שחזיר הבר מופיע פה היום! בערב ראש השנה הזו ולא אחרת…

הוא בא לכאן לשתי מטרות:

1. כדי לומר לנו שיש מצב או מצבים בחיינו המבקשים מאתנו להתמודד עם משהו שנמנענו להתעמת עימו עד כה. שברחנו ממנו. שהלכנו סחור, סחור ולא התמקדנו בנקודה אשר דורשת התייחסות. שלא נגענו ב"הארד קור" של הדברים.

2. כדי ללמד אותנו איך לעשות את זה הכי מהר ונקי שניתן ולהתמקד בדרכינו הלאה בשנה הבאה עלינו לטובה ובכלל. ולכן, הוא מזמין אותנו ממש עכשיו, ללא כל דיחוי, לגייס קור רוח ולתפוס אומץ, ממש כמו בשיר של שלמה הגדול, על מנת לעבור דרך הפחדים שלנו ולהתמודד עם חולשותינו. אצל כל אחד מאתנו זה יכול להיות דבר אחר – אצל אחד זו דחייה של דברים והימנעות מאי השלמה של משימות חיים חשובות, אצל השניה מדובר באתגר כזה או אחר ואצל האחר/ת תהיה זו חולשה אנושית או התמכרות שיש לשים לה סוף פעם אחת ולתמיד!

 

 

 

החזיר דוחק בנו להתבונן בכנות בתחושות שלנו, הנוגעות למצב כלשהו, אשר מכניסות אותנו לחוסר שקט, ולאי נוחות מתמשכים, מפרות את שלוות חיינו ומציקות לנו, ברמה יום יומית, ואפילו ברמה של כל רגע. ובמילים אחרות, הוא אומר לנו להתייצב מול הצל שהולך אתנו ומאחורינו ולא נותן לנו מנוח. "הגיע הזמן לשים את הדברים על שולחן" אומר לנו חזיר הבר "ולהתעמת עם הצל!. לקרוע אותו לגזרים! עם ניבי האמת החדים שלכם ולבנות את הנושא הדורש טיפול מחדש. זה יכול להיות נושא הבריאות שלכם, הספרים שהגיע הזמן לסיים כבר לכתוב ולהוציא לאור, מערכת היחסים שהיא כמו קוץ באצבע וצריך כבר לשלוף אותו ולהעיף אותו לאלף עזאזלים….ועוד ועוד… כל אחד ואחת עם הרשימה הפרטית שלו ושלה".

"דיי לדחות את התמודדות. הגיע הזמן להיות נוכחים!" ממשיך ואומר לנו חזיר הבר תוך כדי שהוא הופך את כל הפחים ברחוב על פיהם. "הגיע הזמן להסכים להתבונן על כל מה שקורה ועל שורשיו! אני בטוח שיש לכם דיי אומץ כדי להתעמת עם כל מה שמגיע לפתח דלתכם בחיים הללו. אחרת לא הייתי מגיע עכשיו!"

 

החזיר היקר גם מזכיר לנו שבעיות אינן נעלמות אם מתעלמים מהן. להיפך! הן יכולות להתעצם.  ורק על ידי ההתמודדות עימן אנו מחזירים לעצמנו את הכוח ואת אנרגיית החיים שההתעלמות והדחקה גוזלות מאתנו. 50% מהדרך אנו כבר עושים רק בכך שאנו מוכנים לקבל את האמת השלימה, בכל רגע נתון, ולא להתעלם ממנה עוד. הוא מזמין אותנו להסתכל תמיד על התמונה הרחבה מעבר לבעיה כזו או אחרת שיש להתמודד איתה. כלומר, להתבונן על כל מנגנוני הבריחה וההימנעות שלנו, להכיר את ההכחשות ואת השקרים שלנו ולהתמודד איתם. לפתוח אותן עם עצמינו ועם אחרים אם צריך. להפסיק לספר לעצמינו סיפורים ולהתעמת עם מה שצריך כאן ועכשיו. דיי עם הדחיות והטיוחים. החיים מתרחשים ברגע הזה וברגע שנתמודד נחזיר לעצמנו כוח חיים שאבד לנו בדרך וניצור בריאות ושמחה. ובעיקר הרבה אוויר.

"אז… אם אתם מרגישים חולשה או חוסר אונים קראו לי" מציע לנו החזיר… "אני כבר אקרע אותם לגזרים, אעזור לכם לגעת בליבת הדברים ואסייע לכם למצוא את הלוחם האמיץ שבתוככם שיעזור לכם להתמודד עם כל משוכה".

 

 

 

 

ואם לסכם חברים יקרים בשנה הזו אתם מוזמנים להפוך לחזירים גדולים! שמעתם?

ומה זה אומר בפועל להיות חזירים?

זה אומר להתמקד!

ולזכור שכבר עיצבנו לוחות חזון, שלחנו את חיצי התשוקה שלנו לעולם, עשינו של כל ההזמנות שלנו וגם דייקנו אותן.

אז נגמרו הלטאות החביבות ועכשיו עלינו להפוך לחזירים גדולים.

היום אנחנו כבר כמה צעדים קדימה! במקום אחר.

במקום בו אנו מתבקשים להתמקד! ולהתחיל להגשים.

וכדי לעשות זאת, באופן חלק ושמח, אנו צריכים להסיר מדרכנו את הפחדים, החששות והאמונות המגבילות כלומר, את כל הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו על למה לא עכשיו? ולמה אי אפשר? ולמה אני לא יכול? או לא מסוגלת? ועוד ועוד….

את כל אלה הגיע הזמן, ממש עכשיו, להסכים לראות! לעמוד מולם באומץ ולקרוע אותם לגזרים כמו שרק חזירי בר יודעים. להסכים להבין שהם אשליה אחת גדולה שממסכת את עינינו ולתת להם ללכת באהבה ובשחרור מלא. הם שירתו אותנו נאמנה, עד כה, מסיבותינו וטעמנו אנו. אבל לא עוד. לא צריך אותם יותר. עכשיו אנחנו זזים הלאה ומגשימים את כל החלומות!

כן נכון גם על זה יש לשלמה שיר מדהים… והוא יהיה שיר הסיום לפוסט שלנו ושיר התחלה לשנה המדהימה שבאה עלינו לטובה ומזדככת ועומדת צלולה מולנו מעבר להררי האובך ומסך החול הצהוב דרכם עברנו בימים האחרונים.

 

עד כאן דבר חזיר הבר!

אז …שתהיה לכם אהובים ואהובות שנה נפלאה …

מלאה בהגשמות מהירות וממוקדות ועם המון אור ושמש בכיסים!

ובכל פעם שתתבלבלו או תיבהלו קראו לידידנו חזיר הבר והוא כבר יזכיר לכם איך לחזור במהירות למסלול ההמראה אל האור ואל נתיב המיקוד בצמיחה ובהתפתחות.

אז יאללה חברימות, בואו נרוץ כולנו יחד עם חזירי הבר ונכנס באים אמא של השמחה, ההנאה, הבריאות וההגשמה!

שנת …תשע"ו פתחי ידיים גדול גדול… הנה… אנחנו באים!

 

שלכם באהבה רבה

מיכל

 

 

**************************************

רשימת מקורות

גיימי סאמס, דייויד קרסון 1999 "קלפי סגולה". הוצאת ענבר.

תמונות ווידיאו

1. http://sfile.f-static.com/image/users/211478/detail/big/5077806-7918.jpg

2. http://www.scooper.co.il/pr/1008362/ca67042d-162f-4e91-98bd-3f272360c33d/0/%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A8%20%D7%91%D7%A8.jpg

3. http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQScKONgJYfDGDogDRn1tmqKAANua2oyFKYsDb4KOJqunXW7qTh

4. http://i.ytimg.com/vi/RMvl3Nof-Lg/maxresdefault.jpg

5. http://msc.wcdn.co.il/archive/1344287-34.png

6. http://2.bp.blogspot.com/-JNsSjSigaPQ/UciSvrw4pxI/AAAAAAAACFQ/_XWupRmlPyA/s1600/DSCN0157%5B1%5D.JPG

7. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/23/9a/c6/239ac60f13baec04cefd2ce968fda918.jpg

8. https://drmichaladmati.com/wp-content/uploads/2015/06/Dollarphotoclub_69996956.jpg

9. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Collier's_1921_Hog_Wild_Boar.png

10. https://youtu.be/MuLeu6-oNHw

11. http://www.daaton.co.il/images/articles/PICS/7e8201ec-58ac-4ae6-b9df-3eb2467dc250.jpg

12. http://www.breslev.co.il/filesupload/articles/articalimage/24657.jpg

13. http://www.breslev.co.il/filesupload/articles/articalimage/22412.jpg

14. https://youtu.be/Y0KxZz5k-RE

**************************************

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.