שיהיה לכם שבוע כתום! – אמא כתומה

היי יקרים ויקרות,

מה שלומכם?

ת'אמת? לא ממש התכוונתי לכתוב את הפוסט הזה עכשיו. יש לי כרגע בצנרת תכניות לפוסטים אחרים לגמרי.

אבל מה? כולנו כבר יודעים (אני מקווה :-)) שלפעמים יש ליקום תכניות אחרות! ובמסגרת הזו הוא הביא לי לפתחי אחרונה הצעה!

מתנה מיוחדת שלא יכולתי, וגם לא רציתי, לסרב לה.

 

אז מהי ההצעה/מתנה שהתגלגלה לפתחי? סקרנים?

בצדק!

ההצעה, מוזרה ככל שתישמע לכם, היתה להתחבר לצבע הכתום!

כן, כן….להתחיל ללבוש בגדים כתומים, לאכול ירקות ופירות כתומים, להזרים אנרגיה כתומה לכל תא ותא בתוכי…

כלומר, להפוך פשוט לאישה כתומה! ממש בטא קרוטן מתפרצת.

 

 

ובטח חלקכם/ן מנחשימות למה היקום בחר דווקא בצבע הכתום עבורי בזמן הזה?

נכון מאד!

כי כתום הוא צבע התשוקה! צבע המיניות… צבע כל הלידות של היצירות הכי מופלאות של למעשה הכל!

צבע אנרגיית הבריאה של כל דבר שישנו. הצבע החי שבתוכנו אשר מכיל את מהות "אש התמיד" שלנו.

כן, כן…השלהבת הזו! … שתמיד נמצאת שם ומחכה שנעורר אותה, נעוף איתה מעלה, מעלה ונממש את כל מי שאנחנו.

השלהבת שהיא גרעין המהות והמיוחדות שבנו! שמבטאת את כל האהבה, שמחת החיים והתשוקה שבנו ליצור, להגשים, לחוות למצות את יופי החיים עד תום! להיות בריאים, שמחים, נותנים ומקבלים.

הכוח האינסופי הנגיש לכולנו לממש את מי שאנחנו ואת כמיהות ליבנו עד הפסיק האחרון ולברוא את כל מה שבא לנו – שפע, משפחה, קריירה, זוגיות – הכל!

 

 

אז זהו! מה יש פה בכלל לדבר?

לקחתי את ההצעה הזו בשתי ידיים! ומיד יצאתי לעולם לחפש נופים כתומים כדי להסניפם לתוכי.

שלפתי מהארון את כל הבגדים הכתומים שלי. חנכתי את התיק החדש הכתום שקניתי ב"מקרה" לפני חודש ומילאתי את המקרר (ואת הבטן) במאכלים כתומים. וכמובן…חיפשתי גם בחנויות על כל קולב ומדף עוד ועוד אופציות ללבוש ולהסניף כתומים. שלא יחסר!

וכבר למחרת בבוקר, תוך כדי הצעדה בים, נורא התחשק לי לצעוק כתום גם לשאר העולם! לשתף את כולם בכתום הזה, להשפריץ ולהקרין אותו לכל עבר! כי למה שרק אני איהנה לבד, מכל הכתומים האלה, אם גם אתם יכולים להגיע ולהשתתף בחגיגה?

וחוצמזה ביננו זה תמיד כייף לרוץ לספר לחבר'ה ולשתף אותם בדברים מרגשים ומשמחים שקורים.

 

והאמת היא שיש לי אלפי דרכים וכלים להביע כתום! אבל מי שמכיר אותי כבר יודע שהדרך הכי טבעית עבורי לעשות זאת היא ראשית דרך כתיבה ושנית דרך חזרה לעולם בו אני מרגישה הכי בבית וזה עולמם של האינדיאנים. ואם אינדיאנים אז זה אומר כמובן לחזור למעגל הצבעים ולאם השבט הכתומה.

אז…. חברים וחברות יקרים קבלו, בכבוד גדול ובאהבה רבה, את אם השבט הכתומה הידועה גם בכינויה "משוחחת עם קרובים".

 

מיהי אמא כתומה?

אמא כתומה היא אם הטבע! זו האחראית על מחלקת מזג האוויר, מחזוריות החיים (עונות השנה) ועל מקצבי כדור הארץ.

היא מבינה היטב את כל צרכי האדמה ויודעת ליצור את האיזון האקלימי הדרוש להישרדות כדור הארץ.

בעלי בריתה הם רוחות השמיים, העננים, הגשם, השמש, עולם הצומח והחי. היא דוברת את שפתם ומכירה את מנהגיהם.

אם זו באה ללמדנו, בני האדם, שהתערבות ביסודות הטבע ופגיעה בהם הינה דבר מסוכן שכן, לכל פעולה כזו יש השלכות המשפיעות על האיזון האקולוגי בטבע.

 

 

אמא כתומה נקראת גם "משוחחת עם קרובים" יודעים למה?

משום שמעבר להיותה אחראית על מזג האוויר ועל המקצבים בכדור הארץ היא אחראית גם על לימוד האמת דרך יצירת קירבה משפחתית עם כל צורות החיים.

אמא כתומה מאמינה שאנו בני האדם קרובי משפחה של כל ברואי כדור הארץ! ולכן כדי להתקרב אליהם עלינו ללמוד את האמת שלהם ולכבדה כלומר, להכיר ולהבין את שפתם, את מנהגיהם ואת אורחות חייהם. כדי לעשות זאת עלינו להסכים להיפתח לעולמות העצומים המצויים בבסיס הבריאה.

מכוח אמונתה זו מייצגת "משוחחת עם קרובים" את הכמיהה לחקור, ללמוד ולהבין את המחזוריות הקיימת בכל צורת חיים ומקום בטבע אותם אנו פוגשים. היא מקבלת בברכה לשבט שלה, את כל צורות החיים, ומכבדת את יופייה הייחודי של כל אחת מהן.

אמא כתומה מכירה בכך שלכל צורת חיים יש שפה, מרחב מקודש ומקצב משלה ויודעת שכאשר אנו בני האדם מכבדים את המקצבים הללו, ושומרים על קדושתם, נשמרת ההרמוניה בטבע והוא מסכים לקבל אותנו אל תוכו ומרשה לנו לפסוע במשעוליו. ככזו היא מלמדת אותנו גם ללמוד, לכבד ולהיות נאמנים למקצב האישי שלנו…כלומר, לחיות בהרמוניה עם מי שאנחנו! כלומר, עם מהות ומקור הנשמה שלנו.

 

 

ומה הקשר בין משוחחת עם קרובים והצבע הכתום?

כתום מכיל את ריפוי הקירבה לכל צורות החיים משום שהוא הצבע של הלהבה הנצחית של האהבה! זו שנטעה הרוח הגדולה בליבם של כל הברואים בטבע.

האינדיאנים מאמינים שבכל פעם שאנו מוצאים נוצה, פרח , אבן או גרגיר של חול, שיש בהם צבע כתום, משמעות הדבר הינה שהרוח מציעה לנו למידה כלשהי אשר קשורה למערכות יחסים מיטיבות, קרובות ומדויקות לנו ולחיים עצמם. לדעתם, באמצעות לימוד האמת המשתקפת מכל צורת חיים שעל האדמה ניתנת לנו, בני האדם, הזכות לגלות את המשותף והקרוב בין כולנו – כל צורות החיים. כך, אנו יכולים למשל לגלות, בבוקר יום בהיר ושטוף שמש, שפרח, עץ, חיה או אפילו הים יכולים להיות מורינו המשמעותיים ביותר.

"קירבה" מתייחסת לא רק למערכות היחסים שלנו עם אחרים – חברים, בני משפחה וקרובינו בעולם הטבע – אלא גם ליחסים טובים וקרובים עם כוח היצירה שלנו, עם גופנו, עם המקצב שלנו ועם מהותנו הרוחנית. לכל מערכות היחסים הללו יש פוטנציאל להיות אוהבות ופוריות ולהציע לנו שיתופי פעולה וידע מתוך אחדות – הכל במטרה לצמוח ולהבריא מתוך נאמנות לאמת.

 

 

כאם הטבע היה חשוב ל"משוחחת עם קרובים" ללמוד את שפתם של כל הברואים, להכיר את המנהגים והמקצבים שלהם ולהבין את הצרכים ואת סגולות הרפוי שלהם. לכן, היא אהבה לשוטט להנאתה בחיק הטבע ולנהל שיחות מרתקות עם חיות ועם עצים ולהתוודע לכל קרוביה. בדרך הזו גילתה את האמת המצויה בלבו ובתודעתו של כל יצור חי.

כך היא גם גילתה את האמת ואת המקצב שלה עצמה… והבינה עד כמה חשוב להעניק מנוחה לגופה בזמנים בהם מקצביו עמוסים יותר מכפי שהם מסוגלים להכיל ולשאת.

ואז… לאחר שלמדה את האמת של כולם היא כבר היתה מסוגלת לטוות יחדיו את המחשבות והלבבות שלהם באופן בו לא תתקיים יותר שום הפרדה או ניתוק ביניהם. היא גילתה שיש ביכולתה להפוך כל דבר חי לקרוב משפחתה כאשר היא מצליחה ומסכימה להתחבר למקצביו ולהאזין לפעימות ליבו.

 

 והנה רק כמה דוגמאות קטנות לאיכויות המרתקות שלמדה אמא כתומה מקרוביה…

מהשועל למשל היא למדה את מלאכת ההסוואה, מהברבור את החשיבות שבהתמסרות לזרם, מהארמדיל לשים גבולות, ומהדוב את ההתבוננות פנימה ואת עולם החלימה.

מהשמש למדה להזין, לרפא ולחמם ומהירח להקרין דבר חכמה.

מעץ הצפצפה, למדה אמא כתומה, את יכולת הריפוי של הצופה, מעץ האורן את ריפוי השלווה הפנימית ומצמח הקורנית היא למדה את ריפוי האיזון.

כך  למדה "משוחחת עם קרובים" בהדרגה ובהתמדה את שפת כל היצורים החיים!  ופיתחה יכולת מופלאה לחוש אותם ולהיכנס לנעליהם וזאת מעבר לתחושותיה, נקודת מבטה והווייתה כבת אנוש.

בחוכמתה הרבה היא הבינה שאינה מנותקת באמת, מצורות חיים אחרות, רק משום שיש לה גוף אנושי. להיפך היא יכולה להתחבר אליהן, להבין את שפתן, לחקות את מנהגיהן ולהרגיש מה זה אומר להיות הם כלומר, חיות, צמחים, עננים מים ורוחות השמיים. אמא כתומה ידעה שככל שתצליח להפוך דומה להם ולהבין כיצד ומדוע חייהם דומים לשלה כך יהיה לה קל לדעת מהי הדרך שבה בחר כל מין לתקשר ולתקשר עימו בהרמוניה.

 

 

לימים הבינה אמא לעומק , בעזרת קרוביה העצים, כי שפת כולנו נשמעת באמצעות הלב ולא דרך האוזניים. שורשינו שואבים מעומק באר האהבה, המצויה באדמה, וענפינו מתרוממים כל יום גבוה יותר ויותר כדי לתור אחר אורו של סבא שמש. אנו מהווים בתוכינו את האיזון החי שבין אמא אדמה לאבא שמיים, נקבה וזכר, קבלה ונתינה. היא למדה מהם כיצד ניתן להיות הצופים האילמים של החיים. כיצד לעמוד זקופים ומאוזנים בין שמיים לארץ, כיצד לתת וכיצד לקבל.

היא גם למדה, דרך הליכתה, שניתן ללמוד מכל אחד איכות אחרת משום שכל יצור חי הוא מורה!!! ושאנו בני האדם יכולים להתחבר ללבנו ולקבל מסרים מעולמה של הרוח הגדולה דרך השמש, הירח החיות והצמחים. אמא כתומה ידעה שהרוח הגדולה נמצאת בכל והבינה שהמגבלה האמיתית היחידה של בני האנוש נובעת מכך שליבם סגור שכן, כאשר הלב פתוח כל הבריאה נעשית נגישה ומובנת ואז…האמת דוברת אלינו באלפי דרכים.

והכי חשוב אמא כתומה למדה לזכור תמיד שהיא שילוב מופלא שבין ישות רוחנית ובת אנוש. רגליה נטועות בקרקע וראשה ברוחות השמיים.

 

אז זהו…עד כאן חברימות הסיפור על אמא כתומה.

מזמינה אתכם להתחבר יחד איתי לאיכויות שהיא מביאה איתה ולהפוך כתומים לכמה ימים ובכלל!

מאחלת לכן שיהיו לכם יום/שבוע/חודש/חיים כתומים

 

 

שלכם באהבה רבה

מיכל

מקורות:

1. גיימי סאמס, 1999, 13 באמות הקדומות של השבט. אופוס.

2. ויין דייר, 2009, שנה את מחשבותיך שנה את חייך. אופוס.

 

אולי יעניין אתכם גם לקרוא על:

אוהבת כל הדברים – אם השבט הצהובה

 

 

תגובות

תגובות

4 תגובות

  • יונית הגיב:

    כמה חיבור ואור ושפע. צבע כתום הוא אחד האהובים עלי. כזה שעושה לי שמח. תודה על פוסט מאיר עיניים

  • ליאת ורשה הגיב:

    הי מיכל ,
    אנרגטית כתום זה הצבע שאימצתי לי בשנים האחרונות 🙂
    איזה ביטויים יפייפיים הגשת לצבע ולאיכותיו – תענוג צרוף.
    חידשת, הרחבת והעמקתי את ידיעותיי כאן.
    אני צועדת איתך בדרך ואיתנו שלל צבעי הקשת,
    ליאת

    • ד"ר מיכל אדמתי הגיב:

      תודה ליאת.
      הכי כייף ומרגש לצעוד יחד בדרך.
      תענוג צרוף ללמוד יחד ולצמוח בכל הצבעים כולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.