לך אל הנמלה ….

"לך אל הנמלה (עצל) ראה דרכיה וחכם"!

פתגם מספיק טוב בלי המילה שבסוגריים שנראית לי ממש מיותרת ולא רלבנטית לכלום כי אני לא מאמינה שיש בכלל דבר כזה מישהו "עצל" או "עצלה" אבל על כך אולי בפעם אחרת ויסלח לי שלמה המלך (משלי פרק ו' פסוק ו').

*************************************

אז כן…כבר מזמן לא כתבתי פוסט על חיה אינדיאנית. לא יודעת למה. אולי בגלל שאני עסוקה במיליון תכנים אחרים במקביל ו"אולי"… חשבתי לעצמי הבוקר "כי מזמן לא פגשתי חיה בלייב שהביאה לי מסר ששווה להיעצר בגללו ולהביא אותו אליכםן". ואם כבר פגשתי… היו אלה חיות שכבר כתבתי עליהן כאן.

ואז…בהבזק של תובנה אני תופשת שכבר כמה שבועות יש לי "מלחמה" עם עדת נמלים מטרידה שהחליטה להתנחל על השיש במטבח שלי. הן יוצאות מהמרווח שבין השיש לקיר ולא עוזר לי שום דבר. מנקה, לא משאירה פירור של אוכל בחוץ, שמה כלור, סותמת את הרווח בכל מיני המצאות ושום דבר לא קורה. אחרי כל מערכה כזו יש רגיעה זמנית ואז הן שוב שבות.

וכן….אני יודעת שחומרי הדברה זו גם אופציה…אבל אני לא בעד מטעמי בריאות  (בטח לא במטבח)…ונכון, אפשר לשים גם שום, וכל מיני פטנטים אחרים שמוצעים באינטרנט, אבל זה לא קרה. לא היה לי זמן לזה וגם ת'אמת לא היה לי נעים להרוג את הנמלים מוזר ככל שזה יישמע.

בקיצור, אתמול החלטתי להזמין בעל מקצוע כדי שיחליף את הרובה בקיר ויסתום את כל פתחי היציאה והוא אכן יגיע בשבוע הבא…אבל הבוקר חשבתי לעצמי שאולי זה לא מקרישהן חוזרות ומתמידות כי הן פשוט מחכות בסבלנות שאכתוב עליהן פוסט. כן, כן זה כבר קרה לי בעבר עם חיות אחרות  – עם הלטאות ועם העכברים ואפילו עם הנחש (קוראיי הותיקים לבטח זוכרים). עד שלא כתבתי עליהן פוסט הן לא זזו מהבית שלי אבל ברגע שהמסר שלהן עבר החוצה לעולם הן פשוט נעלמו ועברו לבתים של א-נשים אחרים כדי להציג בפניהם את משנתן.

 *************************************

אז זהו חברימות הבנתי את המסר! הגיע הזמן להקשיב לנמלה אפילו ואולי בגלל שזה סוף שנה.

אין לי מושג ירוק למה היא באה דווקא עכשיו אבל בואו נעשה את הדרך ביחד ונבין.

 *************************************

מיהי הנמלה?

אז לא סתם שלמה המלך הפנה אותנו אל הנמלה כדי שנלמד ממנה. הוא ידע כבר אז, את מה שגם האינדיאנים ידעו, שהנמלה היא אם אסטרטגיית הסבלנות, ההתמדה וכוח האמונה. אם היא רוצה משהו היא תשיג אותו ויהי מה! גם אם תצטרך לסחוב על גבה גרגר ועוד גרגר של חול למרחקים גדולים מאד כדי להביאם לקן ולהשלים את המשימה.

היא אלופת הבנייה. יודעת לתכנן ולראות את יעדיה וחלומותיה נבנים ומתגשמים, שלב אחר שלב, בנחישות עד להשלמתם המלאה במציאות.

 

תמונה מהאתר החינמי: http://www.4freephotos.com

הנמלה היא סמל לעוצמה בטבע. כזו שאינה מבוססת על גודל וכוח פיזי כמו חיות אחרות. היא פצפונת ויחד עם זאת יש לה המון כוח! אשר נובע מהסבלנות המטורפת שלה ומיכולת ההתמדה והאמונה שלה בהשגת היעד איליו היא חותרת. היא לא חיה "סקסית" או מפורסמת אבל היא פעילה ויצרנית מאין כמותה ומהווה סגולה וסמל אדירים לכך שהרוח יכולה ועוד איך לגבור על החומר ושניתן לשרוד ולהצליח בכוח האמונה והתכנון האסטרטגי.

ויש לה עוד כוח ענק – היא לא עובדת אף פעם לבד. תמיד בצוות. לעולם פועלת בשיתוף פעולה חברתי כחלק מקהילה גדולה. קבוצה אשר כולה עובדת למען מלכת הנמלים (שוב מלכות! מסתבר שהן נמצאות בכל מקום ואני חשבתי שאנחנו נדירות).

לכל נמלה בצוות יש תפקיד והיא רואה לנגד עיניה קודם כל את האינטרס המשותף של הקבוצה ופועלת בראש ובראשונה למענו.

 

 

 

מכיוון שיש לה זמן! והמון סבלנות היא פועלת לאט ובשקט. כן…יש לה המוווןןןן זמן. שום דבר לא בוער לה. בחכמתה היא מבינה ש"לאט זה מהר". שדחיפות של פעולה מאטה את קצב ההתקדמות ושואבת את ההנאה מהחיים. היא יודעת מניסיון שהמהירות והלחץ דוחפים אותנו, ברוב המקרים, למצב הוויה של "פול גז בניוטרל". "יש לתת זמן לאנרגיה של הדברים להיבנות, לפני שמוציאים אותם לפועל, אחרת זה לא עובד"…. היא אומרת לנו. וכולנו מבינים היטב על מה היא מדברת.

מכיוון שזו משנתה היא גם מכירה היטב את הסיפוק האדיר שבהגשמה אשר מחכה לה בסוף הדרך. היא אף פעם לא דואגת שתפסיד משהו, או שלא יישאר לה מספיק, אם "תאחר" להגיע. היא יודעת שכשתגיע, להשלמת המסלול, יחכה לה בדיוק הדבר המתאים והטוב ביותר עבורה ולא משנה אם זה מזון או כל מהות אחרת. ולכן היא רגועה וסבלנית  – יודעת שמה ששלה יחכה לה ויגיע לפתחה בזמן המתאים.

בבסיס הידיעה הזו של הנמלה שוכנת האמונה המכוננת שתמיד יש! ותמיד יהיה לנו את כל מה שנזדקק לו באותו הרגע. ושזה לא נכון ומומלץ להתנהל מתוך לחץ או דאגה כי אז ממילא הדברים לא מתנהלים כמו שצריך ובסוף הדרך, אחרי מתח וחרדה, אנחנו מגלים ש"הכל בסדר" והפחד והלחץ היו סתם אשליה מיותרת שהסיטה אותנו מדרכנו.

 

צילום אנדרי פבלוב מכאן

 

*************************************

מהו מסר הנמלה עבורנו בזמן הזה?

חורף, קר, השיש מצוחצח, ואין עליו אף פירור, ובכל זאת הנמלים חוגגות אצלי במטבח. מחכות שאתרצה ואתבונן בהן ובמסרים המופלאים שהן נושאות. אז למה הן הגיעו דווקא עכשיו לפני קריסמס, חנוכה וסוף השנה האזרחית?

 

תמונה מכאן

אני יכולה לומר לכםן שאלי הן הגיעו (ודרכי כמובן לכולכםן) כדי להרגיע אותי! ואתכם :-). כדי להזכיר לנו שאפילו אם לא סיימנו להגשים את כל שלל היעדים שהצבנו לעצמי בתחילת השנה הכל בסדר! אין מקום לתסכול ולהתחשבנות פנימית אלא בדיוק להפך יש מקום לתת אמון בעצמינו ובחיים ובעיקר להיות סבלניים. לזכור שעם עבודה והתמדה, בבניית השאיפות שלנו לבנה על לבנה, הלכה למעשה, הדברים שרצינו יתגשמו, בזמן המתאים, גם אם זה ייקח עוד קצת זמן. להאמין שהחיים ישתפו עמנו פעולה ושנתיב האור שלנו יוביל אותנו אל חזון ליבנו.

 

 

הן גם הגיעו כדי להזכיר לנו משהו, שהרבה מאתנו לא מודעים איליו ושחלקנו שמודע נוטה לשכוח בכל פעם מחדש. והמשהו הזה אומר שתמיד אבל תמיד! נקבל את מה שאנו זקוקים לו בזמן המתאים והמדויק ביותר עבורנו. ואם הדברים שאנו כ"כ שואפים אליהם מתמהמהים ועדיין אינם נראים לעין במציאות העכשווית שלנו, על אף שפעלנו בשקדנות למענם, סימן שעלינו לבנות ולייצר אסטרטגיה של נמלה. ומה זה אומר בפועל? זה אומר שהנמלה משיגה את הדברים שהיא רוצה דרך עשייה ותרומה למען הקהילה בה היא חיה כל הזמן. היא פורחת ומתפתחת כחלק מתודעת הקבוצה והקשרים החברתיים בשבט ממנו היא באה.

וזו גם התשובה עבורנו! להביא את הטוב שבנו, ואת המתנות שלנו, החוצה, לעזור, לתרום ולשתף ולהיטיב עם הסובבים אותנו  – עם בני ובנות השבט שלנו – ועם העולם כולו ואז הפלא ופלא יתגלו לנו במלוא הודם והדרם כל החלומות שלנו מוגשמים. יודעים למה? כי גם אנחנו חלק מקהילה וכשאנו מביאים את המיטב שבנו כדי לתמוך באחרים כך הם יעשו גם עבורנו. וכשיש "קהילה בפעולה" קורים דברים מדהימים.

 

צילום אנדרי פבלוב מכאן

אני יכולה להעיד על כך מניסיון אישי. אני חברה בכמה קהילות מעצימות ומקדמות מאד. אחת מהן היא קהילת הבלוגריות של יונית צוק הבלוגריסטית המורה של כולנו. ובקהילה הזו קורים דברים מדהימים. כל חברה מביאה את עולם התוכן שלה וכולנו נרתמות לפרגן, ללמוד האחת מהשנייה, להשתתף בפעילויות שמקדמות את כולנו ולהגשים ביחד…  ומה שמתקבל זה דבר עצום שאי אפשר בכלל לתאר במילים או לכמת במספרים. אבל התחושות מעצימות מאד והאהבה פורחת ברמות! ובכל זאת אולי אנסה לתאר את החוויה המופלאה הזאת באחד מהפוסטים הבאים שאכתוב כי יש המון מה ללמוד מזה.

ו"עד אז יקרימות" מבקשות הנמלים להזכיר לנו… המשיכו לאסוף, גרגר ועוד גרגר, ולהביאו בסבלנות לתל שלכן  – למטרה, ליעד, לפרויקט, לתשוקה שלכן למען העתיד והחזון. הצטרפו לקבוצות מגוונות, טפחו קהילות תומכות ותנו לחברימות שבהן את המיטב שבכםן ופשוט תראו מה יקרה – ניסים ונפלאות.

בכל מקרה, זכרו שחמדנות והתחושה ש"צריך להספיק" כמה שיותר ושאם לא ניקח או לא נעשה לא יהיה לנו או יישאר דבר עבורנו הן אשליות ענקיות שמנוגדות לחלוטין לחוקי הטבע. למעשה, ההיפך הוא הנכון – שום דבר לא בורח מכם, או לכם, כאשר אתם צועדים בנתיב האור שלכם ומכבדים אותו וכשאתם מחוברים לתשוקה שבלבכם… כי תמיד יש מספיק עבור כולם וכל אחד ואחת מקבלים ומשיגים את המתאים והמדויק ביותר עבורםן בזמן הנכון".

אז… עד כאן יקרימות דבר הנמלים. קחו בכייף את סוף שנת 2016 לכו תיהנו מהחגים מלאי האור אשר באים עלינו לטובה וזכרו…מה שלא הספקתם ולא הגיע עד עכשיו יגיע בשנה הבאה. ובכל מקרה, והכי חשוב השכילו ליהנות מהדרך. את זה הבנתי מסתבר כבר מזמן.

 

חיפה היום. צילום: זהבית זגרון

 

שבת טובה וסופשנה מבורך לכולנו

אוהבת

מיכל

תגובות

תגובות

4 תגובות

  • אסנת הגיב:

    מיכל, הפוסט שלך מקסים וכל כך מנחם ומעודד. כשמשתוקקים למשהו את מרגישה שעכשו בדיוק זה הזמן המתאים ולמה זה לא מתאפשר כבר? זה כל כך קשה לנהוג כמנהג הנמלה, לגלות סבלנות והתמדה ולהאמין שכל רצוננו עוד יקרה בזמנו. אהבתי את החיבור שעשית לנתינה לקהילה.

  • כרינה ובר הגיב:

    מיכל אהובתי, לא יכולה לתאר לך עד כמה מדוייק העיתוי של המילים שלך. בדיוק כמו הנמלים שבאו לבקר אותך. ראשית, משהו במילים שלך הרגיע אותי כי אני מסיימת שנה עם תחושה של החמצה ואני מבינה שזה בסדר, אין למה למהר, זה יכול לקרות גם בשנה הבאה. הרעיון שהכל מגיע בזמנו המדוייק מוכר לי,אבל התזכורת שלך חשובה לי מאוד. ואני מאוד מתחברת לאהבה שלך של הקהילה הנפלאה שלנו ואיזה כיף שאת חלק מאותה קהילה.
    מאחלת לך שנה של חיות,תובנות וקהילות. חיבוק גדול

    • ד"ר מיכל אדמתי הגיב:

      תודה, תודה, תודה אישה יקרה.
      איזה הדהוד מקסים!
      ואכן כולנו צריכות להירגע. הכל בזמנו.
      כייף שגם את חלק מהקהילה המופלאה הזו.
      ולגבי האיחולים, לשנה הבאה, עוד נגיע לזה גם (ותודה גדולה לך עליהם). בינתיים נהנה מהרגע מהחגים ומהשבועות הנותרים של השנה המיוחדת הזו.
      אוהבת אותך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.